رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اروپا در آستانه بحران انرژی بزرگ در فصل زمستان

17:17 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۲۸۵
نزدیک شدن فصل سرد سال سبب افزایش نگرانی‌ها درباره بحران انرژی در اروپا شد.

خبرگزاری میزان – خشکسالی، کرونا و بحران اوکراین چشم انداز را در سراسر اروپا تیره کرده است اما برخی از کشورها با خطر جدی تری مواجه هستند.

به گزارش «گاردین»، چهار اقتصاد بزرگ منطقه یورو شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ناچار به تغییر پیش بینی‌های خود درباره رشد اقتصادی سال 2023 شده اند.

تورم در انگلیس برای نخستین بار در چهار دهه گذشته رکورد شکست و خانوارهای انگلیسی با افزایش هزینه‌های سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

بانک مرکزی انگلیس پیش بینی می‌کند که تورم در این کشور در پاییز رشد کرده و اقتصاد دچار رکود طولانی مدتی شود.

این در حالی است که انگلیس با فشارهای اضافی ناشی از برگزیت دست و پنجه نرم می‌کند؛ افزایش قیمت انرژی، اختلال در زنجیره تامین، کمبود کارگران و خشکسالی بر این کشور مانند دیگر کشورهای اروپایی تاثیر گذاشته است.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا در مرکز طوفان اقتصادی اروپا قرار دارد؛ رشد اقتصادی در سه ماهه دوم در آلمان کاهش یافته و به احتمال زیاد در ماه‌های آینده منفی خواهد شد.

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید که آلمان برای این که در نیمه دوم سال وارد رکود اقتصادی نشود به یک معجزه اقتصادی نیاز دارد.

بحران انرژی در آلمان که به موازات خشکسالی رخ داده، سبب شده برنامه ریزی‌ها برای اجرای قانون مالیات گاز برای خانوارها از اکتبر در دستور کار قرار بگیرد.

در حالی که پیش بینی می‌شد فرانسه به دلیل تولید برق در بخش انرژی هسته ای در مقابل بحران انرژی تاب آوری بیشتری داشته باشد، این کشور با مشکل نقص‌های جدی در رآکتورهای قدیمی خود مواجه است.

دومین اقتصاد بزرگ اروپا در وضعیت نامطلوب تری نسبت به آلمان قرار دارد و احتمالا در زمستان امسال با قطعی زیانبار برق مواجه می‌شود.

ایتالیا نیز مانند آلمان با بحران انرژی مواجه است.

این کشور همزمان در پی استعفای «ماریو دراگی» از سمت نخست وزیری وارد یک دوره نااطمینانی سیاسی شد.

اسپانیا دیگر کشور اروپایی نیز شرایط مشابهی در مورد بحران انرژی در فصل زمستان روبروست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *