اعمال فشار علیه زنان مسلمان در کشورهای اروپایی

14:12 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۸۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان و به خصوص زنان مسلمان در کشورهای اروپایی هدف اقدامات خشونت‌بار و محدود کننده بسیاری هستند.

خبرگزاری میزان – نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که زنان مسلمان محجبه در آلمان، هلند و اسپانیا با تبعیض روبرو هستند.

به گزارش «آناتولی»، تحقیقات نشان می‌دهد زنان محجبه هنگام جستجوی شغل در بازارهای کار آلمان، هلند و اسپانیا مورد تبعیض بسیاری قرار می‌گیرند.

نظرسنجی انجام شده توسط محققان هلندی، آلمانی و انگلیسی نشان می‌دهد که زنان مسلمان محجبه نسبت به دیگر زنان هنگام درخواست شغل در آلمان، هلند و اسپانیا با تبعیض بیشتری روبرو هستند.

دانشگاه «اوترخت» در هلند، دانشگاه «آکسفورد» در انگلیس و مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان یک نظرسنجی میدانی مشترک در مورد تبعیض اقلیت‌های مذهبی که جویای کار در سه بازار کار اروپا شامل آلمان، هلند و اسپانیا هستند، انجام دادند.

یافته‌های این تحقیق در مقاله‌ای توسط دانشگاه «آکسفورد» با عنوان «تبعیض آشکار؛ آزمایش میدانی در مورد موانعی که زنان مسلمان در آلمان، هلند و اسپانیا با آن روبرو هستند» منتشر شد.

نتایج در هلند ثابت کرد که 35 درصد از زنان محجبه پاسخ کارفرمایان را دریافت کردند در حالی که این میزان در بین کسانی که حجاب نداشتند به 70 درصد افزایش یافت.

این آزمایش سناریوی مشابهی را در آلمان نشان داد؛ 25 درصد از نامزدهای شغلی محجبه و 53 درصد از نامزدهای دیگر پاسخ دریافت کردند.

این سند شواهد محکمی را ارائه کرد که نشان می‌دهد زنان مسلمان محجبه در اسپانیا، آلمان و هلند مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

در آلمان با وجود اینکه کارفرمایان به درخواست‌های شغلی نیمی از زنان دیگر پاسخ دادند، اما به 75 درصد از زنان مسلمان با حجاب پاسخی ندادند.

«والنتینا دی استاسیو»، یکی از محققانی که این تحقیق را انجام داده و یکی از اعضای دانشگاه «اوترخت»، در توییتر گفت که این نتایج «بیشتر نشان دهنده عدم پیشرفت در طول زمان است، به طوری که اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی هنوز با همان سطوح از تبعیض مواجه هستند که دهه‌ها پیش نیز با آن مواجه بودند.»

او گفت مطالعه دیگری که در فرانسه با عنوان «تبعیض ضد مسلمانان در فرانسه؛ شواهدی از یک آزمایش میدانی» انجام شد، نشان داد که «مذهب برای مسلمانان در فرانسه نوعی مجازات است».

نتایج تحقیق مشترک ذکر شده در بالا نشان می‌دهد که این تبعیض علیه زنان مسلمان تنها در کشورهای آلمان، اسپانیا و هلند نبوده و در کشورهایی مانند نروژ و انگلیس نیز مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا مسلمانان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *