تناقضات تمام نشدنی سرپرست فدراسیون فوتبال/ پیگیری مطالبات ایران در فیفا مهم‌تر بود یا مجمع آذربایجان شرقی؟

15:20 - 25 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۲۷۹۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فدراسیون فوتبال مدعی شده دلیل لغو سفر ماجدی به سوئیس رسیدگی به امور مهم داخلی بوده، اموری که از نظر آنها به مراتب با اهمیت‎تر از تعاملات بین‌المللی فوتبال است.

خبرگزاری میزان - روز یکشنبه، 23 مرداماه بود که خبرگزاری میزان از سفر مخفیانه میرشاد ماجدی، سرپرست و حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال به زوریخ، مقر فیفا در سوئیس خبر داد، خبری که خیلی به مذاق فدراسیون نشینان خوش نیامد و خیلی زود با واکنش فدراسیون فوتبال روبرو شد و اقدام به ارائه توضیحات برای این سفر البته نه در سایت فدراسیون! بلکه در سایر رسانه‌ها کردند.

این در حالی است که معمولاً رسانه‌ها سایت فدراسیون فوتبال را به عنوان مرجع اصلی اخبار فدراسیون می‌شناسند و اگر قرار است اطلاع‌رسانی صورت گیرد طبیعتاً باید در این سایت باشد نه رسانه‌های دیگر، اما به هر حال همانطور که خبر سفر مخفیانه ماجدی و کامرانی‌فر در سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی نشد و پس از رسانه‌ای شدن آن واکنش نشان دادند، هرچند در رسانه‌های دیگر؛ چنین انتظاری هم نمی‎تواند چندان به واقعیت نزدیک باشد.

البته در نهایت سایت فدراسیون فوتبال بعد از گذشت یک روز در خبری کوتاه بدون نام بردن از میرشاد ماجدی از سفر کامرانی‌فر به فیفا با محورهایی چون معرفی لباس تیم ملی به فیفا، رایزنی درخصوص پیگیری دریافت مطالبات ایران در فدراسیون بین‌المللی فوتبال، هماهنگی جهت حضور تیم ملی در جام جهانی، مذاکره درمورد ورود VAR و ارائه گزارشی از روند بلیت فروشی بازی‌های ایران در جام جهانی خبر داد.

بعد از انتشار گزارش دیگری توسط خبرگزاری میزان با عنوان «پشت پرده لغو سفر سرپرست فدراسیون فوتبال به سوئیس» فدراسیون فوتبال بار دیگر مجبور به واکنش شد و با انتشار مطلبی مدعی برخورد با رسانه‌ها در انتشار آزاد اطلاعات شد.

اینکه چرا فدراسیون دقیقاً بعد از انتشار گزارش‌های میزان اقدام به شفاف‌سازی! می‌کند نه پیش از رخ دادن وقایع، موضوع مهمی است که باید ریشه آنرا در نحوه اطلاع‌رسانی ضعیف این فدراسیون جست‌وجو کرد چرا که به جای انجام وظیفه ذاتی خود تنها دنبال مقصر جلوه دادن دیگران هستند.

هر چند در این خبر که به نظر می‌رسد سراسیمه تهیه شده دلایل لغو سفر ماجدی به سوئیس با مطلب قبلی مطرح شده هیچ گونه همخوانی ندارد و همین تناقضات باعث ایجاد سوالات فراوان بی‌جوابی شده است.

در حالی که قرار بود ماجدی در سفر به سوئیس مطالب مهمی همچون مطالبات بلوکه شده ایران در فیفا، بازدید از امکانات محل برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش، مذاکره درمورد ورود VAR و … را پیگیری کند و همچنین در این سفر نشستی را با دبیرکل فیفا برگزار کند، اما در چرخشی عجیب و 180 درجه‌ای حضور در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال آذربایجان شرقی مهم‌تر از مباحث بین‌المللی شد تا ماجدی در ایران ماندگار شود و قید سفر به سوئیس را بزند. موضوعی که فدراسیون فوتبال بارها روی آن مانور دادند و اهمیت این سفر را گوشزد کردند تا احتمالاً اهداف پشت پرده آنرا پنهان کنند؛ اهدافی غیر از مسائل عنوان شده ظاهری.

البته این برای نخستین بار نیست که در فدارسیون تحت هدایت ماجدی شاهد چنین پنهان‌کاری‌ها و صحبت‌های ضد و نقیضی هستیم، چراکه وی پیش از این نیز با ضرس قاطع از عدم ثبت نامش در انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرده بود و حتی در ساعات پایانی ثبت نام نامزدها با انتشار خبری روی سایت فدراسیون به این موضوع تاکید شده بود، اما در نهایت ماجدی در آخرین روز اقدام ثبت نام کرد.

همانطور که عنوان شد در حالی‌که سایت فدراسیون فوتبال از انصراف ماجدی برای حضور در انتخابات خبر داده بود، اما صادق درودگر در آن زمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قرار سرپرست فدراسیون برای پست ریاست ثبت نام کرده است که در نهایت نیز این اتفاق افتاد.

با این حال به نظر می‌رسد مهم‌ترین رکن برای یک کاندیدای حضور در انتخابات مهمی همچون ریاست فدراسیون فوتبال اخلاق‌مداری، شفافیت و صداقت باشد موضوعاتی که در رفتارهای اخیر ماجدی و تصمیمات وی خلاء آن به شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *