سرپرست فدراسیون فوتبال از قانون تمکین می‌کند؟/ ماجدی قید عضویت در هیئت رئیسه را می‌زند یا کاندیداتوری در انتخابات

12:52 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۱۲۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
با رونمایی از نامه رسمی رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال باید دید آیا ماجدی از قانون تمکین می‌کند یا همچنان به حضور غیرقانونی به عنوان کاندیدای پست ریاست فدراسیون اصرار دارد.

خبرگزاری میزان - هشدار رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال به میرشاد ماجدی بابت برخی تصمیم گیری‌های وی در آستانه انتخابات هشتم شهریورماه این فدراسیون ورزشی، این واقعیت را به اثبات رساند که خبر هفته گذشته خبرگزاری میزان پیرامون اولتیماتوم به سرپرست فدراسیون فوتبال بر اساس واقعیت بوده است، اما در کمال ناباوری روابط عمومی فدراسیون این خبر را تکذیب کرد!

بیشتر بخوانید:

پشت پرده لغو سفر سرپرست فدراسیون فوتبال به سوئیس

البته میزان پیش از نیز بارها هشدار داده بود حضور همزمان ماجدی به عنوان عضو هیئت رئیسه و سرپرست فدراسیون فوتبال در میان نامزدهای پست ریاست خلاف قواعد و اصول مندرج در اساسنامه فوتبال است، اما همراهان وی در هیئت رئیسه این موضوع را فاقد مغایرت با اساسنامه دانستند و عنوان کردند کاندیداتوری ماجدی منع قانونی ندارد.

حالا با رونمایی از نامه رسمی علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال باید دید آیا میرشاد ماجدی از قانون تمکین خواهد کرد یا همچنان به حضور غیرقانونی خود به عنوان کاندیدای پست ریاست فدراسیون فوتبال اصرار می‌ورزد.

بیشتر بخوانید:

چالش جدی در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال؛ صدای معاون وزیر هم درآمد/ ماجدی از قانون تمکین می‌کند؟

به گفته بسیاری از کارشناسان حقوقی میرشاد ماجدی اسفند ماه 99 در زمان برگزاری انتخابات دوره قبل به عنوان عضو هیئت رئیسه از مجمع فدراسیون فوتبال رأی اعتماد گرفت تا در یک دوره چهار ساله به عنوان کارشناس در هیئت رئیسه فعالیت داشته باشد، از آنجا که ماموریت چهار ساله وی به پایان نرسیده او قادر نیست بدون استعفا برای پست دیگری در هیئت رئیسه فدراسیون کاندیدای شود، به همین دلیل یا باید از عضویت در هیئت رئیسه استعفا دهد یا اینکه قید حضور در انتخابات را بزند.

از سویی دیگر برابر قوانین داخلی وزارت ورزش و جوانان که از قبل نیز به اجرا درآمده بود سرپرستان فدراسیون‌ها اجازه حضور در انتخابات را نداشتند مگر اینکه از سمت خود استعفا دهند، بر همین اساس میرشاد ماجدی نیز از نظر وزارتی هم قادر به حضور در جمع نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال نبود، اما وی بدون در نظر گرفتن ملاحظات قانونی و موانع موجود بر کاندیداتوری خود پافشاری کرد تا وضعیت موجود شکل بگیرد.

حالا باید دید آیا ماجدی در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به این روال غیرقانونی پایان خواهد داد یا اینکه همچنان در برابر قانون ایستادگی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تناقضات تمام نشدنی سرپرست فدراسیون فوتبال/ پیگیری مطالبات ایران در فیفا مهم‌تر بود یا مجمع آذربایجان شرقی؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *