اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق بارز تروریسم

8:56 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۱۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
الجزیره نوشت رژیم صهیونیستی دستکم بر اساس تعاریف بین‌المللی درگیر تروریسم در غزه است و روند ترور را عادی می‌کند.

خبرگزاری میزان - حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سه روز به طول انجامید و حدود 50 فلسطینی از جمله 16 کودک را به شهادت رساند.

به گزارش «الجزیره»، رژیم صهیونیستی مدعی است که این حمله یک «عملیات پیشگیرانه» علیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین است.

 در جریان این درگیری هیچ فرد صهیونیستی به هلاکت نرسید و علاوه بر این اشکال دیگر خشونت‌های نظامی رژیم صهیونیستی حتی پس از به اصطلاح «خروج اسرائیل» از این سرزمین در سال 2005 همچنان به عنوان بخش ثابت زندگی روزانه در غزه بوده است.

رژیم صهیونیستی در ماه می سال 2021 نیز حمله یازده روزه خود را به غزه انجام داد که در پی آن دستکم 260 فلسطینی به شهادت رسیدند و از این تعداد 76 نفر کودکان بوده‌اند.

کمی دورتر در جدول زمانی، حملاتی را خواهید دید؛ زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی دو هزار و 251 نفر از جمله 55 کودک را در غزه قتل‌عام کرد.

به نوبه خود، عملیات 22 روزه در دسامبر 2008 از سوی رژیم صهیونیستی آغاز شد که در پی آن حدود هزار و 400 فلسطینی، 300 نفر از آنها کودک و اکثریت قریب به اتفاق غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

بر اساس تعاریف معمول، تروریسم به عنوان «(تهدید) اقدام خشونت‌آمیز برای اهداف سیاسی» توصیف می‌شود و در واقع، از زمانی که رژیم صهیونیستی در سال 1948 اراضی فلسطین را اشغال کرده، این روند همواره ادامه داشته است؛ اقدامی که به قتل‌عام بیش از 10 هزار فلسطینی، اخراج صدها هزار نفر دیگر و ویران کردن حدود 500 روستای فلسطینی انجامید.

از آن زمان به بعد، اقدامات خشونت‌آمیز با انگیزه سیاسی و تهدید همچنان در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ با این حال، به لطف حمایت آمریکا در گفتمان منطقه‌ای و حمله همه جانبه به منطق، قربانیان فلسطینی افرادی هستند که به عنوان «تروریست» مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

در واکنش به حمام خون این ماه در غزه، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر بر «حمایت خود از امنیت اسرائیل از جمله حق آن برای دفاع از خود در برابر حمله» تاکید کرد؛ این اظهارات از سوی فردی که اخیرا با اشتیاق خود را صهیونیست معرفی کرد، تعجب‌آور نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *