چالش‌های غزه برای نجات جان افراد از زیر آوارهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی

8:30 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۵۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بمباران مناطق مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی باعث زیر آوار ماندن بسیاری از غیرنظامیان در این منطقه تحت محاصره می‎شود.

خبرگزاری میزان – غزه، بزرگ ترین زندان روباز جهان که بیش از 15 سال گذشته را تحت محاصره و تهاجم رژیم صهیونیستی قرار داشته، پس از هر بار بمباران شاهد به راه افتادن تلاش برای نجات جان مردم از زیر آوار با تنها دو دستگاه حفاری است.

به گزارش «میدل ایست آی»، در غزه، جایی که بیش از 2 میلیون فلسطینی در منطقه ای به مساحت 365 کیلومتر مربع زندگی می‌کنند، تنها دو دستگاه حفاری وجود دارد.

شرایط زمانی بحرانی تر می‌شود که هشداری درباره حملات داده نمی‌شود.

بمباران مناطق مسکونی با توجه به جمعیت متراکم نوار غزه سبب می شود که در بعضی موارد عملیات نجات مشروط به تخریب خانه‌های اطراف محل بمباران برای نجات افراد زیر آوار مانده شود.

سازمان دفاع مدنی غزه که مسئولیت نجات جان مردم پس از هر بار بمباران مناطق مسکونی توسط رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، امکانات محدودی در اختیار دارد و برای نجات افراد زیر آوار مانده با چالش‌های متعددی مواجه است.

سازمان دفاع مدنی غزه پیش از دریافت دو دستگاه حفاری، عملیات نجات را با دست و ابزار ساده انجام می‌داد که همین امر سبب طولانی شدن فرآیند نجات و شهادت افراد زیر آوار مانده می‌شد.

یکی از کارکنان سازمان دفاع مدنی غزه، ضمن توصیف صحنه‌های پس از بمباران دور اخیر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به عنوان صحنه‌هایی بسیار دردناک، می‌گوید: ما در مجموع 30 نفر را با جراحت‌های متوسط یا شدید از زیر آوار خارج کردیم اما در مواردی موفق نشدیم اعضای کامل بدن شهدا را از زیر آوار خارج کنیم.

وی گفت: شرایط ما با شرایط سازمان‌های همتایمان در همه جهان متفاوت است؛ ما همیشه زیر فشار زیاد به موازات شرایط ناشی از محاصره و کارشکنی‌های اشغالگران فعالیت می‌کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *