غرب چگونه در خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان سهیم است؟

8:22 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۶۸۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا و غرب به شیوه‌های مختلف در خشونت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم هستند.

خبرگزاری میزان - به طور فزاینده‌ای مشخص می‌شود که غزه بهای حملات نظامی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را می‌پردازد که ارتباط چندانی با آن ندارد.

به گزارش «میدل ایست آی»، رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات خشونت‌بار خود راهبردی را که برای دهه‌ها دنبال می‌کرده، تغییر داد و فلسطینی‌ها را به اردوگاه‌های مختلف تقسیم کرد؛ اکنون آنها را مجبور به اتحاد مجدد می‌کند.

رژیم صهیونیستی به وضوح قصد داشت با دستگیری «بسام السعدی»، یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) موجی از حملات موشکی را تحریک کند؛ به مدت سه روز، مقاومت فلسطین واکنشی نشان نداد.

«بسام السعدی»، پیش از این هفت بار دستگیر شده بود و حتی فیلم‌هایی که سربازان رژیم صهیونیستی او را روی زمین می‌کشند، به بیرون درز کرده بود. هیچ اعتراضی در کرانه باختری صورت نگرفت.

با معیارهای این درگیری طولانی و تلخ، حمله رژیم صهیونیستی به غزه بی‎دلیل بود؛ هیچ مدرکی برای تایید این ادعا وجود ندارد که جنبش جهاد اسلامی در حال تدارک حمله به تانک‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

اگر رژیم صهیونیستی فکر کند که فلسطینی‌ها از بین خواهند رفت، دچار توهم عمیقی شده است؛ این آخرین چیزی است که در ذهن این نسل است، آنها خواهند ایستاد و مبارزه خواهند کرد، این پرواز نیست که به آن فکر می‌کنند، بلکه رهایی است.

فلسطینی‌ها به اندازه هر نسل دیگر از جوانان در سراسر جهان در ارتباط جهانی هستند؛ دقیقا پیامی که سران جهان در «واکنش‌های بدون واقعیت» به بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی مخابره می‎‌کنند، چیست؟

اخیرا «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای صادر و در آن اقدامات رژیم صهیونیستی را «دفاع از خود» توصیف کرد؛ این بیانیه هیچگونه اشاره‌ای به این موضوع نداشته که رژیم صهیونیستی ابتدا حمله را شروع کرده و «تیر نخست» را شلیک کرده است.

درباره انگلیس نیز همین‌گونه بود؛ «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس حمایت همه‌جانبه کشورش از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

«تراس»، برای پاشیدن نمک به زخم فلسطینی‌ها متعهد شد که از سفارت انگلیس در اراضی اشغالی بازدید کند؛ هیچ فشار داخلی به او به دلیل انجام این کار وجود ندارد.

اتحادیه اروپا اذعان کرد که تشدید تنش قبلا منجر به «تعدادی تلفات» شده است، اما نگفت که آنها چه کسانی بودند و کدام طرف باعث آنها شد.

فرانسه کشتار غیرنظامیان فلسطینی را «تأسف‌بار» اعلام کرد، اما «پرتاب موشک به اراضی اشغالی» را محکوم و بر تعهد بی قیدوشرط خود به «امنیت اسرائیل» تاکید کرد.

این اظهارات چه پیامی برای خانواده‌های 45 فلسطینی دارد که در این حملات به شهادت رسیده و 16 نفر از آنها کودک هستند؟ این اظهارات چه پیامی به صدها مجروح فلسطینی می‌رساند؟

هیچ نشانی واضح‌تر از توخالی بودن ارزش‌های غربی و شکست مداوم، بدبینانه و جنایتکارانه آن‌ها در محکوم کردن رژیم صهیونیستی به خاطر اقداماتش وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *