رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آژانس مرزبانی اتحادیه اروپا به سوءاستفاده از کارکنان خود متهم شد

8:13 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۱۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اتحادیه اروپا به نقض استانداردهای اروپایی در زمینه حقوق و شرایط کار متهم شد.

خبرگزاری میزان – آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اتحادیه اروپا، فرانتکس، متهم به سوءاستفاده از کارکنان خود از طریق پرداخت دستمزد پایین است.

به گزارش «گاردین»، این آژانس با بودجه 754 میلیون یورویی از مترجمانی که با این نهاد برای ارتباط با پناهجویان آسیب پذیر در یونان، ایتالیا و جزایر قناری کار می‌کنند، سوءاستفاده می‌کند.

فرانتکس با استفاده از یک پیمانکار شخص ثالث که دستمزد پایینی ارائه می‌کند، از کارکنان خود سوءاستفاده کرده و استانداردهای حقوق و شرایط کار را نقض می‌کند.

یکی از مترجمان طرف قرارداد «فرانتکس» که به 10 زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، عربی و ایتالیایی مسلط است، با به راه انداختن طوماری درباره دستمزدهای پایین این نهاد به مترجمان، گفت: با وجود این که در معرض خطر اخراج هستم اما باید بگویم که مترجمان طرف قرارداد با فرانتکس از ترس از دست دادن شغل یا کاهش شانس یافتن کار درباره نقض حقوق خود سکوت می‌کنند.

مترجمانی که به استخدام فرانتکس در می‌آیند باید 24 ساعت شبانه روز در هفت روز هفته در دسترس باشند و حق ندارند بیش از 30 دقیقه از محل کار خود فاصله داشته باشند.

ضمن این که آن‌ها بعضی روزها ناچارند تا 12 ساعت کار کنند و اغلب با افراد آسیب دیده ای سروکار دارند.

 با وجود همه این‌ها، حقوق این افراد از استانداردهای اروپایی بسیار پایین تر است.

متهم شدن «فرانتکس» به نقض حقوق و شرایط کار مترجمان در حالی مطرح می‌شود که این نهاد اخیرا شاهد کناره‎گیری مدیر اجرایی خود در پی انجام تحقیقات ضد فساد و اتهام در رابطه با تبانی با کشورهای اروپایی در اجرای فرایند به عقب راندن غیرقانونی مهاجران و پناهجویان بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانتکس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *