دیدگاه‌های نژادپرستانه در ساختار کشورهای اروپایی علیه مهاجران و سیاه‌پوستان

8:23 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۵۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رفتار کشورهای اروپایی با مهاجران نشان می‌دهد که این کشورها دیدگاه‌هایی به شدت نژادپرستانه در قبال مهاجران و اقلیت‌های نژادی دارند.

خبرگزاری میزان – اواخر جولای یک مرد سفیدپوست ایتالیایی، «آلیکا اوگورچوکو»، یک مهاجر معلول نیجریه‌ای را تا حد مرگ هدف ضرب و شتم قرار داد؛ در حالی که اطرافیان این قتل را تماشا و صرفاً به ضبط این رویداد اقدام کردند.

به گزارش «الجزیره»، قتل اخیر «اوگورچوکو» نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در آمریکا و کشورهای اروپایی به صورت علنی، بی‌وقفه و به طور سیستماتیک غیرانسانی و جرم انگاری شده‌اند که این امر منجر به قتل وحشتناک آنها در جامعه امروزی این کشورها می‌شود.

میان مردان و زنان بی‌شمار آفریقایی‌تبار که در حملات با انگیزه‌های نژادپرستانه در ایتالیا کشته شده‌اند، «اوگورچوکو»، نخستین قربانی نیست و احتمالا آخرین نفر نیز نخواهد بود.

برای مثال، در سال 1979، مهاجمان ناشناس «احمد علی جاما»، یک پناهنده سومالیایی را سوزاندند؛ «جاکومو والنت»، دانش‌آموز 16 ساله ایتالیایی و سومالیایی‌تبار در سال 1985 توسط دو همکلاسی سفیدپوست خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با چاقو کشته شد؛ «آسان دیالو»، مهاجر سنگالی، پس از درخواست پنج یورو از یک فرد در سال 2018، با شلیک ده گلوله در شهر «میلان» کشته شد.

این خشونت تنها فیزیکی نیست؛ اغلب کلامی نیز است و در فلسفه‎های ملی‌گرایانه و سیاست‎های ضد مهاجرتی گنجانده شده است.

به عنوان مثال، «سیسیل کینگه»، نخستین وزیر سیاه‌پوست ایتالیا، توسط یک سناتور راستگرا هدف توهین قرار گرفت و یک فوتبالیست حرفه‌ای سیاه‌پوست بارها هدف شعارهای نژادپرستانه در استادیوم‌های فوتبال قرار گرفته است.

در همین حال، احزاب سیاسی جناح راست، مانند حزب اتحادیه، به ریاست «ماتئو سالوینی»، وزیر کشور سابق ایتالیا، عمدا احساسات ضد مهاجرتی را برای به دست آوردن آرا تحریک کرده‌اند؛ «سالوینی» پیش از انتخابات پارلمانی در سال 2018 گفت «ما به یک پاکسازی جمعی، خیابان به خیابان، میدان به میدان، محله به محله نیاز داریم.»

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *