رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پناهجویان اوکراینی در معرض خطر سوء استفاده و استثمار در اروپا

8:33 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۰۲۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان اوکراینی در کشورهای اروپایی با خطر قرار گرفتن در معرض انواع سوء استفاده‌ها قرار دارند.

خبرگزاری میزان – آژانس ملی جنایات انگلیس به تازگی گزارش داد که 10 شهروند این کشور تحت عنوان «حقوق بشر» به اردوگاه پناهندگان اوکراینی رفته و کودکان را هدف آزار جنسی قرار داده‌اند.

اداره ملی جنایات دولت انگلیس، می‎گوید که 10 کودک آزار اهل این کشور به اردوگاه پناهندگان اوکراینی در لهستان رفته و به بهانه ارائه کمک‌های بشردوستانه از کودکان اوکراینی سوء استفاده جنسی کردند.

پایگاه «دیلی میل» گزارش داده که در هفته‌های نخست جنگ اوکراین، این افراد با استفاده از هرج و مرج وارد اردوگاه‌های پناهندگان اوکراینی در لهستان شده و اقدام به تجاوز جنسی و آزار و اذیت خردسالان کرده‌اند.

به گزارش پایگاه « beyondexploitation»، پناهندگان اوکراینی که به کشورهای اروپایی رفته‌اند، در برابر قاچاق و سوء‌استفاده آسیب‌پذیر هستند.

زنان، کودکان و افراد مسن بیشتر این جمعیت پناهجویی را تشکیل می‌دهند که به کشورهای اروپایی رفته‌اند.

با این حال، خطرات بیشتری برای زنان و کودکانی که خود را در محل اقامت مشترک موقت می‌بینند، وجود دارد؛ خطر خشونت و استثمار، و زنان با عنوان مراقب تحت فشارهای گسترده قرار می‌گیرند که می‌تواند فرزندانشان را در معرض خطر بیشتری از خشونت قرار دهد.

در میان چنین جابجایی‌های جمعیتی، این خطرات می‌تواند با فوریت گروه‌های واکنش غیررسمی برای ارائه مسکن، خدمات و سایر تدارکات تشدید شود.

اقدامات برای برآوردن نیازها در اسرع وقت می‌تواند منجر به استفاده از داوطلبان آموزش ندیده یا بی‌تجربه شود که می‌توانند از خطرات خاص بی‌اطلاع باشند و ناخواسته زنان و کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار دهند.

نمونه آن جدایی مادران از فرزندانشان در نوبت و ثبت نام سرپناه و امور دیگر است؛ پاسخ‌های ناکافی همچنین می‌تواند برای کسانی که قصد سوء استفاده، آزار و اذیت، خرید یا ربودن عمدی افراد را به منظور قاچاق انسان دارند، فضا ایجاد کند.

سازمان ملل اعلام کرده که اشکال متعددی از خشونت مبتنی بر جنسیت در میان افراد آواره در اوکراین و پناهندگان گزارش شده است که خطر ویژه‌ای برای زنان و دختران در حال حرکت، در گذرگاه های مرزی، مراکز ترانزیتی و جمعی و در پناهگاه‌ها دارد.

علاوه بر این گزارش‌هایی از خشونت جنسی، بهره‌کشی و سوء استفاده جنسی، آزار و اذیت جنسی و سوء استفاده اقتصادی منتشر شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *