رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پناهجویان اوکراینی در خطر مواجهه با چالش‌های مهاجرتی در اروپا

11:35 - 20 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۸۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان اوکراینی که در ماه‌های اخیر به کشورهای اروپایی رفته‌‎اند با خطر مواجهه با چالش‌های مهاجرتی در کشورهای میزبان مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌ها هشدار می‌دهند که اوکراینی‌ها در معرض خطر تنش‌های ضد پناهجویان در کشورهای میزبان هستند.

 به گزارش «گاردین»، یک گزارش هشدار داده که پناهندگان اوکراینی احتمالا قربانی تنش‌ها و کمپین‌های اطلاعات نادرست در کشورهای میزبان خود خواهند شد.

موسسه خیریه «ورلد ویژن» می‌گوید که گزارش های نادرست مبنی بر اغراق در میزان کمک‌های دریافتی پناهندگان در مقایسه با مردم محلی، و همچنین ارتباط پناهندگان با جنایات خشونت آمیز و افراط گرایی سیاسی، می‌تواند باعث از هم گسیختگی روابط با جوامع محلی شود.

این سازمان بشردوستانه در گزارش خود با عنوان «استقبال گرم، در کمین تنش‌ها» اعلام کرد که پیام‌های ضد پناهجویان قبلا در رسانه‌های اجتماعی و «رسانه‌های ویژه» در کشورهای همسایه منتشر شده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در 24 فوریه، حدود 8.8 میلیون نفر، عمدتا زنان، کودکان و افراد مسن اوکراین را ترک کرده‌ و بسیاری از آنها راهی کشورهایی مانند رومانی، مولداوی و لهستان شده‌اند.

 در این گزارش آمده است «پیام‌هایی که می‌تواند تنش‌های ضد پناهجویان را دامن بزند، هم‌اکنون در رومانی، مولداوی، لهستان و سراسر اروپای مرکزی و شرقی پخش شده است؛ در حالی که هنوز موضوع مهمی نیست، تنش ها در برخی از کشورهای میزبان شروع به گسترش کرده است.»

کودکان ممکن است در اوایل فوریه 2023 با خطراتی مانند آزار کلامی و فیزیکی بین جوامع پناهنده و میزبان، قاچاق انسان و موارد دیگر مواجه شوند.

بر اساس این گزارش جدید، اطلاعات نادرستی که در مورد پناهندگان اوکراینی منتشر می‌شود شامل اغراق در حمایت مالی آنها و ادعاهای نادرست فعالیت‌های ضد اجتماعی یا غیرقانونی است.

پاسخ اولیه جامعه میزبان «همبستگی و مهمان‌نوازی» بود اما پس از یک دوره 6 تا 12 ماهه، استقبال گرم شروع به سرد شدن کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *