رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پناهجویان اوکراینی در دام قاچاقچیان انسان در کشورهای اروپایی

9:31 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۰۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهندگان اوکراینی پس از شش ماه جنگ، همچنان در معرض خطر بالای قاچاق انسان در کشورهای اروپایی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - زنان و کودکان اوکراینی بیش از 90 درصد پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که از این کشور در طول ماه‌های اخیر وارد کشورهای اروپایی شده‌اند.

این جابجایی گسترده پناهندگان باعث یک بحران انسانی در اروپا شده  است؛ سازمان ملل در ماه ژوئن هشدار داد، که این بحران در حال تبدیل شدن به بحران قاچاق انسان است.

به گزارش « 24hoursworlds»، «کریس ملزر»، رئیس روابط خارجی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل  (UNHCR)، در این باره می‌گوید «خبر خوب این که موارد شناخته شده اندک است، اما ما می‌دانیم که تلاش‌ها ادامه دارد و افرادی بودند که سعی کردند پناهندگان را قاچاق کنند یا خشونت جنسی انجام دهند.»

به گفته وی، «این افراد به ویژه آسیب پذیر هستند و به همین دلیل است که ما در حالت آماده باش قرار داریم و نگران هستیم.»

این پلتفرم گزارش‎ها را بررسی می‌کند و تاکنون موارد بسیاری از قاچاق انسان را تایید کرده است.

کار اجباری نیز یکی از انواع مختلف قاچاق است که پناهجویان اوکراینی در معرض آن قرار دارند، از جمله بهره کشی جنسی اجباری و جنایت.

در ماه جولای گذشته، مقامات اوکراینی یک باند جنایتکار را متلاشی کردند که به زنان اوکراینی پیشنهاد کار می‌داد و سپس آنها را مجبور به تن‌فروشی می‌کردند؛ در همان ماه، پلیس انگلیس گزارش داد که 10 فرد انگلیسی به بهانه ارائه کمک‌های بشردوستانه به پناهندگان به لهستان سفر کرده و از پناهجویان اوکراینی سوء استفاده جنسی کرده‌اند.

به گفته اتحادیه اروپا که ​​در این زمینه طرح مشترکی را علیه قاچاق در ماه می، آغاز کرد، تحقیقات در چندین کشور درباره موارد احتمالی قاچاق انسان آغاز شده، در حالی که این تهدید «بالا و قریب الوقوع» تلقی می‌شود.

اوکراین که از اوایل دهه 1990 یک کشور مبدا، ترانزیت و مقصد قاچاق انسان بوده، در سال‌های اخیر شاهد افزایش ابعاد این جنایت است که هم ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و هم جابجایی داخلی در آن از سال 2014 است.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت  (IOM)، بیش از 90 درصد از قربانیان اوکراینی شناسایی شده در سال 2020 برای استثمار کاری قاچاق شده‌اند که بیش از نیمی از آنها در لهستان هستند؛ کشوری که در حال حاضر میزبان تعداد زیادی از پناهندگان اوکراینی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *