سیاست‌های خشونت‌بار فرانسه علیه پناهجویان

14:22 - 01 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۶۸۳۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های فرانسه در قبال پناهجویان طی سال‌های اخیر همواره خشونت‌بار و تحقیر کننده بوده و مشکلات بسیاری را به خصوص برای کودکان به همراه داشته است.

خبرگزاری میزان - مقامات فرانسوی به طور مداوم بزرگسالان و کودکان ساکن در اردوگاه‌های مهاجران را هدف رفتارهای تحقیرآمیز قرار می‌دهند.

شش سال پس از آنکه مقامات فرانسوی اردوگاه گسترده مهاجران «کاله» را که اغلب «جنگل» نامیده می‌شود، تخریب کردند، بیش از هزار نفر در اردوگاه‌های داخل و اطراف شهرها اقامت دارند.

گزارش‌های متعدد رفتار تحقیرآمیز با کودکان و بزرگسالان مهاجر در شمال فرانسه، عملیات‌های اخراج دسته‌جمعی، آزار و اذیت پلیس به طور روزانه و محدودیت‌های ارائه و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را مستند می‌کند.

مقامات این اعمال توهین آمیز را با هدف اصلی اجبار پناهجویان به جابجایی به جاهای دیگر، بدون رفع وضعیت مهاجرت یا کمبود مسکن، یا جلوگیری از ورود تازه واردان انجام می‌دهند.

مدیر سازمان «دیده بان حقوق بشر» در فرانسه، در این باره می‌گوید «آزار و اذیت و تحقیر روزانه مهاجران هرگز قابل توجیه نیست؛ اگر هدف منصرف کردن مهاجران از تجمع در شمال فرانسه است، این سیاست‎ها یک شکست آشکار است و به آسیب جدی منجر می‌شود.»

به گفته گروه‌های بشردوستانه، حدود دو هزار نفر، از جمله دستکم 300 کودک بدون همراه، در اواسط سال 2021 در اردوگاه‌های کاله و اطراف آن اقامت داشتند؛ صدها نفر دیگر، از جمله بسیاری از خانواده‌های دارای فرزند، در جنگلی درمجاورت شهر «دونکرک» بودند.

تلاش‌های پلیس برای بیرون راندن بزرگسالان و کودکان مهاجر از «کاله» و «گراند سنت»، ورود تازه واردان را معکوس نکرده است اما شیوه‌های خشونت‌آمیز پلیس، فلاکت فزاینده‌ای را بر مهاجران تحمیل کرده است.

یکی از پناهجویان درباره اقدامات خشونت‌بار پلیس می‌گوید «وقتی پلیس می‌رسد، پنج دقیقه فرصت داریم تا از چادر بیرون بیاییم تا همه چیز را خراب کنند. از جمله کودکان خردسال نمی‌توانند در پنج دقیقه در یک چادر لباس بپوشند و آماده خروج شوند.

پلیس معمولا از مهاجران می‌خواهد که به طور موقت از زمینی که در آن سکونت دارند، خارج شوند، در حالی که چادرها و کیسه‌خواب‌هایی را که پناهجویان نتوانسته‌اند با خود ببرند، مصادره و اغلب تخریب می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *