نقض حقوق بشر آمریکا؛ از مرگ 900 هزار غیرنظامی تا جنایات جنگی در دیگر کشورها

15:18 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۲۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات آمریکا با وجود موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی این کشور، سالانه اتهاماتی را علیه دیگر کشورها در ارتباط با حقوق بشر مطرح می‌کنند.

خبرگزاری میزان – وزارت خارجه آمریکا همواره گزارش‌هایی ادعایی درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر منتشر و اتهامات واهی را بر پایه اطلاعات نادرست مطرح می‌کند.

با این وجود، موارد نقض حقوق بشر آمریکا در داخل و خارج از این کشور مانند کنترل ناموفق اسلحه، تبعیض علیه مهاجران، جنایات جنگی در کشورهایی مانند عراق، افغانستان و سوریه و همچنین مدیریت وحشتناک کرونا را می‌توان بر شمرد.

بازی با کارت حقوق بشر یک ترفند قدیمی و بیهوده توسط آمریکا برای حمله به کشورهای مخالف سیاست‌های واشنگتن یا کسانی است که حاضر به تسلیم شدن در برابر هژمونی آمریکا نیستند؛ گزارش منتشر شده توسط آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر در واقع هیچ ارتباطی با مفهوم حقوق بشر ندارد.

با کاهش قدرت آمریکا و عملکرد اقتصادی مشکل‌ساز آن، سابقه این کشور در زمینه حقوق بشر در داخل یا خارج بدتر خواهد شد و هرچه مقامات آمریکا بیشتر با کارت حقوق بشر بازی کنند، نتیجه معکوس بیشتری دریافت خواهند کرد؛ افراد بیشتری به ریاکاری واشنگتن پی می‌برند و به گفته کارشناسان، افسانه خودنمایشی «آمریکا چراغ دموکراسی و حقوق بشر است» یک شوخی خواهد بود و بارها و بارها توسط کشورهای دیگر مورد تمسخر قرار خواهد گرفت.

آمریکا از واژه حقوق بشر برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات هژمونیک خود در خارج، زندان‌های مخفی در سراسر جهان، ایجاد بیش از 20 میلیون پناهنده در افغانستان، عراق و سوریه و مرگ 900 هزار غیرنظامی در پی به اصطلاح «جنگ جهانی علیه تروریسم» استفاده می‎کند.

روایت آمریکا در مورد متهم کردن وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف خسته کننده و مضحک است و این گزارش‌ها حتی ارزش تحلیل جدی را ندارد.

آمریکا از این گزارش‌های به اصطلاح حقوق بشری برای انگ زدن و حمله به بسیاری از کشورها و مناطق در سراسر جهان استفاده کرده تا تصویری را از خود به عنوان «قاضی حقوق بشر» یا «نمونه حقوق بشر» شکل دهد اما این اقدامات تنها ریاکاری و استانداردهای دوگانه آمریکا را آشکارتر کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *