وضعیت حقوق بشر در آمریکا؛ از دور ریختن میلیون‌ها دوز واکسن تا اقدامات پلیس

14:59 - 23 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۳۱۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا همواره دفاع بشر را بهانه‌ای برای دخالت در امور دیگر کشورها قرار داده اما مروری بر وضعیت داخلی این کشور واقعیت‌های متناقضی را ارائه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - «استفان والت»، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه «هاروارد»، در رابطه با بدرفتاری آمریکا در ایجاد بحران‌های حقوق بشر در کشورهای دیگر به نام حقوق بشر، می‌گوید «آمریکایی‌ها باید ابتدا اشتباهاتی را که در داخل این کشور رخ داده اصلاح و در نحوه برخورد با آن تجدید نظر کنند.»

به گزارش «شینهوا»، در سال 2021، شخصیت عمومی «مدافع حقوق بشر» در آمریکا کاملاً افشا شده و به اصطلاح «اجلاس سران برای دموکراسی» تحت عنوان حمایت از حقوق بشر به یک طنز تبدیل شد.

 در چهل و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، بسیاری از کشورها، آمریکا را به دلیل اینکه «بزرگترین ویرانگر» حقوق بشر در جهان است مورد انتقاد قرار دادند و از این کشور خواستند که به نقض شدید حقوق بشر خود رسیدگی کند.

دولت آمریکا هرگز در تدابیر واکنشی خود به ویروس کرونا تجدید نظر نمی‌کند و همچنان فاقد برنامه‌های موثر ضد اپیدمی است.

امید به زندگی از زمان جنگ جهانی دوم در میان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار 2.10 سال و در میان لاتین‌تبارها 3.05 سال کاهش یافت، در حالی که این کاهش در میان سفیدپوستان 0.68 سال بود.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، از مارس 2021، آمریکا دستکم 15 میلیون دوز واکسن کرونا را دور ریخته است، که بسیار بیشتر از مقداری است که بسیاری از کشورهای فقیر برای کل جمعیت خود آماده کرده‌اند.

یک دانشیار حقوق بهداشت جهانی در دانشگاه «وارویک» انگلیس، گفت «واقعاً غم‌انگیز است که وضعیتی داریم که واکسن‌ها هدر می‌روند در حالی که بسیاری از کشورهای آفریقایی حتی 5 درصد از جمعیت خود را واکسینه نکرده‌اند.»

آمریکا همواره یکی از بالاترین نرخ‌های جنایات خشونت‌آمیز را در جهان داشته است. اقدامات کنترل اسلحه متوقف و خشونت با اسلحه بسیار زیاد است.

پلیس آمریکا در اجرای قانون تبعیض‌آمیز عمل می‌کند، مردم بیگناه را می‌کشد و خشم عمومی را ایجاد می‌کند. افسران مجری قانون بدون مجازات مرتکب جنایت می‌شوند و بی‌عدالتی قضایی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

وخامت نظم اجتماعی، گسترش اسلحه را تسریع کرده است. آمریکا کشوری است که دارای بیشترین تعداد اسلحه خصوصی در جهان است. مردم آمریکا اعتماد خود را به حاکمیت امنیت اجتماعی دولت از دست داده‎اند و احساس ناامنی شدید می‌کنند، که بسیاری را وادار به خرید اسلحه برای محافظت از خود می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *