استانداردهای دوگانه در مراقبت‌های بهداشتی جهان/ یک ریاکاری مدرن

10:06 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۳۸۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست کشورهای غربی و آمریکا همواره کشورهای دیگر را از دسترسی عادلانه به مراقبت‌های بهداشتی یکسان محروم کرده است.

خبرگزاری میزان - وجود پروتکل‌های درمانی برای کشورهای ثروتمند و پروتکل‌های جایگزین برای کشورهای فقیر همچنان نابرابری‌های بهداشتی جهان را تقویت می‌کند.

به گزارش «esmo»، اکثر مردم بر این باورند که هیچ دستور‌العمل واحدی برای نجات جهان وجود ندارد، هیچ اصل جهانی برای رفع نیازهای جهانی وجود ندارد؛ در طول دو سال گذشته یک بیماری همه‌گیر جهان را فرا گرفت و یک دستور العمل جهانی توسط سازمان بهداشت جهانی ترسیم شد.

این همه‌گیری بار دیگر نشان داد که نابرابری‌های بهداشتی استانداردهای دوگانه را تداوم می‌بخشد؛ متاسفانه این بدان معناست که دو دستور العمل برای درمان مردم وجود دارد؛ یکی برای کشورهای ثروتمند، دیگری برای کشورهای فقیر.

اگرچه باور این موضوع سخت است، اما تداوم تفاوت‌ها در میان گروه‌های محروم اجتماعی و اقتصادی با اذعان به تفاوت‌های اجتماعی و اقتصادی بین مردم تقویت می‌شود.

آزمایشی از دانشگاه «یل» نشان داد که آشکار کردن نابرابری‌های ثروت در یک محله تأثیر مخربی بر همکاری اجتماعی و ارتباط متقابل ساکنان آن دارد.

لازم به یادآوری نیست زمانی که نوبت به کشورهای ثروتمند رسید تا منافعشان را به اشتراک بگذارند، چگونه تعهد اولیه برای تشکیل یک مشارکت جهانی در توزیع عادلانه واکسن‌های کرونا برای پایان دادن به همه‌گیری، مانند برف زیر آفتاب در حال ذوب شدن است.

اولویت‌بندی کشورهای ثروتمند با بار بالای بیماری‌های غیرواگیر در سطح محلی، در مقایسه با بسیاری از کشورهای با درآمد پایین و متوسط، که جمعیت آن افراد جوان‌تر و قوی‌تر است، توجیه می‌شود.

داشتن پروتکل‌های درمانی برای افراد ثروتمند و پروتکل‌های جایگزین برای افراد فقیر، بیان نهایی بی‌عدالتی است؛ بدون مؤلفه عدالت اجتماعی، اخلاق پزشکی در خطر تبدیل شدن به استراتژی دیگری برای مدیریت نابرابری، است.

تداوم استانداردهای دوگانه دلیل نابرابری‌های جهانی است؛ اکنون زمان ایستادگی در برابر استانداردهای دوگانه است؛ برای یک مراقبت بهداشتی عادلانه در جهان باید ایستاد؛ برای پایان دادن به شکاف‌های مراقبت بهداشتی باید ایستاد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرونا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *