تلاش مقامات سعودی برای پاک کردن سابقه نقض حقوق بشر در عربستان

9:23 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۰۰۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات عربستان همواره در تلاش هستند تا با انجام برخی اقدامات، سابقه نقض حقوق بشر در این کشور را مخفی کنند.

خبرگزاری میزان – اخیرا نهادهای حقوق بشری گزارش دادند که یک شرکت روابط عمومی آمریکایی قراردادی با یک دانشگاه عربستان سعودی منعقد کرده تا خدمات مشاوره و روابط عمومی مربوط به کمیسیون رسمی حقوق بشر عربستان و مسائل مربوط به قاچاق انسان ارائه دهد.

به گزارش نهاد حقوق بشری «alqst»، این نیز نمونه دیگری از اولویت اصلی حقوق بشری مقامات سعودی است؛ سفید کردن سابقه سیاه و ناامید کننده خود به جای بهبود وضعیت.

شورای حقوق بشر عربستان سعودی در سال 2005 به طور رسمی «برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر مطابق با استانداردهای بین‌المللی، افزایش آگاهی از این حقوق و کمک به تضمین اجرای آن» تأسیس شد.

اما در عمل، این کمیسیون به عنوان بازویی از ماشین روابط عمومی مقامات سعودی عمل می‌کند و تصویری زیبا از وضعیت حقوق بشر در این کشور را در وب‌سایت خود تبلیغ می‌کند و فعالانه پیام مقامات را در جلسات سطح بالا در داخل و خارج از این کشور ارسال می‌کند، به خصوص در غرب و تایید نقض فاحش حقوق بشر یا ارائه نادرست حقایق.

علاوه بر این مقامات سعودی به سرکوب هرگونه انتقاد یا مخالفت، دستگیری‌های خودسرانه برای اعمال حقوق و آزادی‌های اساسی و استفاده بیشتر از مجازات اعدام، پس از محاکمه‌های به شدت ناعادلانه، بیش از هر کشور دیگری در جهان ادامه می‌دهند.

بنابراین به نظر می‌رسد آنچه برای مقامات سعودی در اولویت است، سفید کردن سابقه سیاه حقوق بشری و ارائه تصویری زیبا از وضعیت این کشور است و نه رسیدگی به بهبود وضعیت حقوق بشری.

قرارداد اخیر یک دانشگاه عربستان با یک شرکت آمریکایی نیز نمونه دیگری از این تلاش‌ها برای مخفی کردن سابقه نقض حقوق بشری در این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *