سیاست دوگانه آمریکا درباره مدارس شبانه‌روزی و سلب مالکیت بومیان

8:08 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۱۹۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا آسیب‌های بسیاری را به کودکانی وارد کرده که به احبار به این مدارس وارد می‌شدند.

خبرگزاری میزان - زمانی که وزارت کشور آمریکا نخستین نسخه از گزارش تحقیقاتی مورد انتظار درباره مدارس شبانه‌روزی فدرال را منتشر کرد، افکار عمومی به این موضوع توجه کردند که برای اولین بار این اقدام برای مستندسازی آسیب‌های ناشی از مدارس شبانه‌روزی بومی در سراسر این کشور در قرن 19 و 20 ایجاد شد.

به گزارش «sightmagazine»، همانطور که این گزارش مشخص می‌کند، آسیب‌ها به کودکان در این مدارس بسیار زیاد بود و تأثیر آنها تا امروز ادامه دارد.

هرچه کاوش‌ها و تحقیقات بیشتری صورت می‌گیرد، افکار عمومی بیشتر شاهد شکاف‌هایی هستند که بین روایت رسمی آمریکا و واقعیت‌های موجود مبنی بر اینکه این کشور چگونه ساخته شده و چه کسی هزینه‌های آن را پرداخت کرده است، وجود دارد.

بین سال‌های 1819 تا 1969، در 37 ایالت آمریکا، 408 مدرسه و بیش از هزار مؤسسه دیگر درگیر آموزش کودکان بومی، از جمله مدارس روزانه، یتیم‌خانه‌ها و آسایشگاه‌ها بودند؛ این مؤسسات توسط دولت فدرال آمریکا حمایت و توسط کلیسا اداره می‌شد.

روش‌هایی که در این مدارس به کار برده می‌شد بسیار وحشیانه و فاجعه‌بار بوده و اقدامات بسیاری را در بر می‌گیرد؛ کودکان بومی در این مدارس هدف انواع شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشتند.

بسیاری از محققان اقدامات صورت گرفته در این مدارس را به نوعی نسل‌کشی تعبیر کرده‌‎اند؛ کودکان با مجازات‌های بسیاری مواجه بودند و برخی از آنها هرگز به خانه بازنگشتند.

فراتر از نسل‌کشی فرهنگی، این مدارس نقش عمده‌ای در چپاول دارایی بومیان آمریکا داشتند.

دولت آمریکا می‌گوید که مدارس باقیمانده را تغییر داده، اما دانش آموزان بومی همچنان آثار این سسیستم را احساس می‌کنند.

آمریکا و کانادا در مورد استفاده از مدارس شبانه‌روزی برای جذب کودکان بومی با حسابرسی و انتقادات گسترده‌ای مواجه هستند.

دولت آمریکا طی چندین دهه از سیاست دوگانه سلب مالکیت زمین و مدارس شبانه‌روزی استفاده کرد تا بومیان آمریکا را از قلمروها و فرهنگ خود جدا کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *