وضعیت فاجعه‌بار مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا

8:21 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۶۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت در مدارس شبانه‌روزی بومیان آمریکا بسیار هولناک‌تر از آن چیزی بوده که گزارش‌های رسمی توصیف می‌کنند.

خبرگزاری میزان - وزارت کشور آمریکا گزارشی بیش از 100 صفحه‌ای درباره مدارس شبانه روزی بومی فدرال منتشر کرد.

طبق یافته های وزارت کشور آمریکا، بین سال‌های 1819 و 1969، این کشور 408 مدرسه شبانه‌روزی را اداره یا پشتیبانی می‌کرد. دانش‌آموزان «آزارهای جسمی، جنسی، و عاطفی بی‌رویه» را تحمل کردند و این گزارش بیش از 500 مرگ کودکان بومی را ثبت کرد؛ این تعداد با ادامه تحقیقات افزایش می‌یابد.

به گزارش «یاهو نیوز»، «برایان نیولند»، معاون وزیر کشور آمریکا، در یادداشتی نوشت «این گزارش، همانطور که من می‌بینم، تنها اولین گام برای تأیید تجربیات کودکان در مدارس شبانه‌روزی فدرال است.»

یک تاریخ‌نگار بومی آمریکا در این باره می‌گوید «هدف این مدارس همسان‌سازی بود، اما در مورد مردم بومی نیز بود. از نظر من، نسل‌کشی بزرگ دوران مدارس شبانه‌روزی، از دست دادن زمین و سلب مالکیت است که با سیاست این مدارس همراه است.»

مقامات آمریکایی در آن زمان فکر می‌کردند که مردم بومی باید خانه‌ها، مکان‌های رزرو شده و شیوه‌های قبیله‌ای خود را رها کنند و دیگر به وطن نیاز نخواهند داشت.

همچنین به نظر می‌رسد که مدارس شبانه‎‌روزی بومیان آمریکایی، افراد را برای انواع خاصی از مشاغل کم درآمد آموزش می‌دادند که به سفیدپوستان آمریکایی خدمت کنند.

این سیستمی بود که بر طبقه اجتماعی تاکید داشت؛ بر این اساس مردم بومی باید تجارت‌های دستی خوبی را یاد بگیرند که به نفع اکثریت سفیدپوست باشد. مدارس شبانه روزی واقعا به نفع مردم بومی نبودند. آنها نوعی آموزش جدا از هم در تاریخ آمریکا بودند.

گزارش وزارت کشور آمریکا واقعا تاریخ سرخ‌پوستان آمریکا را به خوبی دوره‌بندی نمی‌کند. این گزارش به خوبی فاجعه‌ای را که در مدارس بومی آمریکا روی داده به تصویر نمی‌کشد.

این مدارس تاثیرهای منفی بسیاری را بر خانواده‌های بومیان آمریکایی داشته است؛ مدارس بومیان آمریکایی می‌خواستند کودکان بومی، انگلیسی صحبت کنند، آموزش ابتدایی داشته باشند، اما سپس در برخی مشاغل داخلی یا دستی آموزش ببینند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *