نژادپرستی علیه سیاه‎پوستان ریشه خشونت تسلیحاتی در آمریکا

12:04 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۰۶۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی ابعاد خشونت تسلیحاتی در آمریکا نشان می‌دهد که ریشه این امر تا حدود زیادی ریشه در نژادپرستی علیه سیاهپوستان و گروه‌های اقلیتی دارد.

خبرگزاری میزان - مالکیت سلاح برای آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در سال‌های اخیر به طور پیوسته در حال افزایش بوده است به گونه‌ای که تنها در سال 2020 مالکیت سلاح برای آنها 58 درصد افزایش داشته است.

به گزارش «نیوزویک»، این روند با بی‌اعتمادی به توانایی یا تمایل مجریان قانون برای محافظت از سیاه‎پوستان و افزایش جرایم ناشی از نفرت تقویت شده است.

از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، گروه‌های ملی‌گرای سفیدپوست این کشور جسورتر شده‌اند و تعداد و حتی تمایل خود برای مشارکت در اعمال خشونت‌آمیز را به صورت عمومی نمایش می‌دهند.

به هر حال، کنترل اسلحه در طول تاریخ به عنوان ابزاری برای خلع سلاح سیاه‎پوستان مورد استفاده قرار گرفته است و آنها را در برابر اعمال تروریستی آسیب‌پذیرتر می‌کند.

حقیقت این است که باوجود آنچه بسیاری خواهان القای آن به افکار عمومی آمریکا هستند، حمایت از مالکیت اسلحه و حمایت از مقررات حمل سلاح، متقابل نیستند.

سیاه‎پوستان بارها مجبور شده‌اند با اسلحه از جوامع خود در برابر تروریسم محافظت کنند.

نخستین مقررات مربوط به اسلحه در «ویرجینیا» و در سال 1640 وضع شد تا سیاه‎پوستان و مردم بومی را از داشتن اسلحه منع کند؛ خواه آزاد باشند یا در نوعی اسارت.

بیشتر آمریکایی‌ها با کدهای بدنام سیاه‌پوست آشنا هستند که عمدتاً برای محدود کردن مشارکت مدنی سیاهپوستان و حق رای استفاده می‌شدند.

در زمانی که جنایات نفرت ضد سیاهپوستان در حال افزایش است، افراد مترقی باید از دعوت به خلع سلاح کامل جوامع آنها اجتناب کنند.

جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از حدود هزار و 700 مورد در سال 2019 به بیش از دو هزار و 700 مورد در سال 2020 افزایش یافته که نشان دهنده بزرگترین افزایش در بین سایر گروه‌های جمعیتی است.

آمریکا در سال 2020 شاهد بیشترین جنایات ناشی از نفرت علیه سیاه پوستان بوده است و به نظر نمی‌رسد این حملات در حال ناپدید شدن و یا کاهش باشند.

پس از رویدادهایی مانند تظاهرات اتحاد راست در سال 2017 در «شارلوتزویل» و قتل بی‌رحمانه «جورج فلوید» توسط مجریان قانون در شهر «مینیاپولیس»، بسیاری از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای محافظت از خود و عزیزانشان در برابر تهدیدها آماده باشند.

از نظر تاریخی، جوامعی در آمریکا مانند سیاهپوستان که نیاز به حفاظت داشتند خلع سلاح شده‌اند و به تروریست‌ها اجازه داده شده که سلاح داشته باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *