رشد 567 درصدی جنایت‌های نفرت محور در سانفرانسیسکو آمریکا

11:16 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۲۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اجرای وعده کاهش بودجه پلیس پس از قتل جورج فلوید و رشد چشمگیر جنایت‌ها، آمریکا را بر سر دوراهی جنگ داخلی قرار داده است.

خبرگزاری میزان – ایالت‌های مختلف آمریکا بر سر دوراهی اجرای وعده کاهش بودجه پلیس در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‎پوست به دست پلیس در سال 2020 و رشد چشمگیر جنایت‌ها، دچار جنگ داخلی شده‎اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، شهر «سانفرانسیسکو» ایالت «کالیفرنیا» آمریکا در هفت ماه گذشته شاهد دستکم هفت حمله خشونت آمیز به آسیایی تبارهای مسن در روز روشن بود؛ برخی از قربانیان بر اثر این حملات جان خود را از دست دادند.

آمارهای پلیس نشان می‌دهد که جنایت‌های نفرت محور علیه آسیایی تبارها در این شهر 567 درصد رشد داشته است.

 یکی از اعضای آسیایی تبار کمیسیون پلیس «سانفرانسیسکو» می‌گوید «مردم واقعا از بیرون رفتن و تنها قدم زدن در خیابان می‌ترسند.»

حملات نژادپرستانه به آسیایی تبارهای آمریکایی در پی شیوع کرونا همزمان با به راه افتادن جنبش «جان سیاهان مهم است»، تشدید شد.

درخواست آسیایی تبارهای آمریکایی برای محافظت بیشتر پلیس در برابر خشونت، در حالی که مقام‌های آمریکایی وعده کاهش بودجه پلیس را داده بودند، مسئولان «سانفرانسیسکو» بر سر دوراهی قرار داده است.

در سال 2019، دستکم 43 مورد جنایت علیه آسیایی تبارهای آمریکایی در ایالت «کالیفرنیا» ثبت شد؛ در سال 2020 این تعداد به دو برابر افزایش یافت و به 89 مورد رسید.

با وجود این، در سال 2020 دستکم 456 مورد جنایت ناشی از نفرت علیه سیاه‎پوستان در ایالت «کالیفرنیا» رخ داد که در سال 2019 این میزان 243 مورد بود.

براساس گزارش «اف بی آی»، جرایم سرقت در سال 2020 در آمریکا در حالی کاهش یافت که جرایم خشونت بار حدود 6 درصد رشد داشته باشد.

ضمن این که قتل و تجاوزات شدید در همان دوره زمانی افزایش یافته اند؛ در واقع نرخ خشونت پس از شیوع کرونا افزایش یافت.

در «سانفرانسیسکو»، تعداد قتل‌ها از سال 2019 تا 2021 افزایش یافته است و نرخ قتل به میزان 37 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *