رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اف‎بی‎آی 7200 مورد جنایت نفرت محور در آمریکا ثبت کرد

11:02 - 22 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۲۹۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
منتقدان و کارشناسان آمار جنایت‌های نفرت محور که توسط اف بی آی ارائه شده را غیرواقعی می‌دانند.

خبرگزاری میزان – در حالی که آمار «اف بی آی» از ثبت 7 هزار و 200 مورد جنایت نفرت محور در آمریکا در سال 2021 خبر می‌دهد، بررسی‌ها نشان می‌دهند که این رقم احتمالا کمتر از موارد رخ داده است.

به گزارش «رویترز»، براساس داده‌های «اف بی آی»، حوادث مربوط به جنایت‌های نفرت محور در سال 2021 به رقم 7 هزار و 200 مورد رسید.

براساس این بررسی بیش از 60 درصد حوادث مربوط به جنایت‌های نفرت محور در سال 2021 در آمریکا دارای ریشه‌های نژادی و قومیتی بودند.

 آمار مذکور «اف بی آی» براساس گزارش کمتر از 12 هزار از 19 هزار سازمان مجری قانون آمریکا تهیه شده است؛ به همین دلیل، کارشناسان آمار جنایت‌های نفرت محور ارائه شده توسط «اف بی آی» را حدود یک سوم آمار واقعی آن می‌دانند.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، در حالی که قرار بود سیستم جدید گزارش دهی اطلاعات دقیق بیشتری را در اختیار «اف بی آی» قرار دهد، اما برخی از ایالت‌ها و ادارات هنوز از سیستم قبلی برای گزارش دهی استفاده می کنند.

دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت که وزارت دادگستری این کشور به همکاری با آژانس‌های پلیس برای انتقال به سیستم جدید گزارش دهی ادامه خواهد داد.

چند سازمان ضد تبعیض در آمریکا هشدار دادند که این داده‌ها گستره کامل جنایات نفرت آمیز در این کشور را نشان نمی‌دهد.

مدیر یکی از سازمان‌های مذکور، می‎گوید که شکست ایالت‌ها و شهرهای بزرگ آمریکا در گزارش داده‌های جرایم ناشی از نفرت اساسا و به طور غیرقابل توجیهی تجربه زیسته جوامع به حاشیه رانده شده در سراسر کشور را پاک می‌کند.

گروه‌های خارجی که داده‌های پلیس آمریکا را ردیابی می‌کنند، دریافتند که جرایم ناشی از نفرت در سال 2021 افزایش یافته است.

مرکز مطالعه نفرت و افراط گرایی در دانشگاه ایالتی «کالیفرنیا» در سال جاری گزارش داد که بررسی داده‌های 18 ایالت و «واشنگتن دی سی» نشان می‎دهد که جرایم ناشی از نفرت از سال 2020 تا 2021 با افزایش 21 درصدی به 8 هزار و 896 مورد رسیده که بیشتر از آمار «اف بی آی» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *