افزایش خشونت‌های نژادی در آمریکا نتیجه تروریسم داخلی و باورهای نفرت محور

8:39 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۴۹۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تیراندازی‌های مرگبار دسته جمعی در آمریکا در پی افزایش خشونت‌های نژادی شاهد رشد قابل ملاحظه ای هستند.

خبرگزاری میزان – تیراندازی‌های مرگبار نفرت محور از «چارلستون» تا «ال پاسو»، از «پیتسبورگ» تا «سن دیگو» و از «کرایست چرچ»، نیوزلند، تا آخرین صحنه وحشت در «بوفالو» در نیویورک، در یک نقطه مشترک هستند؛ سفیدبرتر پنداری.

تیراندازی مرگبار اخیر در نیویورک آمریکا در حالی رخ داد که این کشور شاهد افزایش قابل ملاحظه خشونت‌های نژادی است.

از 13 قربانی این تیراندازی مرگبار توسط یک مرد 18 ساله سفیدپوست، 11 نفر سیاهپوست و دو نفر سفیدپوست بودند. به همین دلیل مقام‌های آمریکایی، تیراندازی «نیویورک» را در دسته جنایت‌های نفرت محور و افراط گرایی خشونت آمیز با انگیزه نژادی توصیف کردند.

به گزارش «گاردین»، محل وقوع تیراندازی مرگبار شهر «بوفالو» در نیویورک با زمین‌های خالی احاطه شده که به گفته ساکنان این شهر، حاصل دهه‌ها و جداسازی و نژادپرستی سیستمی است.

عامل تیراندازی شهر «بوفالو»، نیز جوان سفید پوستی است که پیشتر باور خود به عقاید سفیدبرتر پنداری را اعلام کرده بود.

براساس تجزیه و تحلیل دانشگاه «میشیگان» براساس داده‌های سرشماری سال 2010، منطقه «بوفالو» ششمین منطقه از نظر جداسازی ساکنان سیاه و سفیدپوست است. گزارشی از دانشگاه «بوفالو» در سال 2021 نیز نشان داد که شرایط زندگی ساکنان سیاهپوست در برخی موارد طی 30 سال گذشته بدتر شده است.

جنایت‌های مبتنی بر نفرت در سال‌های اخیر بدتر شده و عمدتا در تاریک ترین نقاط اینترنت پرورش داده می‌شود. پس از وقوع این حادثه، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و شماری از سیاستمداران و سران آمریکایی خواستار اقدام‌های بیشتر برای مقابله با افزایش جنایت‌های مبتنی بر نفرت در سراسر آمریکا شدند.

اما این مشکلی است که در سال‌های اخیر بدتر شده و مشتاقانه توسط افراد علاقه مند به افکار و رویه‌های خشونت آمیز دنبال شده است.

«اف بی آی»، سال گذشته اعلام کرد که شمار جنایات نفرت محور در آمریکا به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسیده است که عمدتا با افزایش حملات به سیاهپوستان و آسیایی تبارها ایجاد شده است.

در حالی که کشتارهای مسلحانه دسته جمعی مانند «بوفالو» توجهات را به خود جلب می‌کنند، هزاران حمله خشونت آمیز نفرت محور سالانه در آمریکا رخ می‌دهند که سبب شده تا دادستان کل آمریکا، تروریسم داخلی و جنایت‌های نفرت محور را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *