افزایش شمار مبتلایان به «آبله میمون» در آمریکا و اروپا

10:02 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۱۹۴۲
شیوع آبله میمون طی هفته گذشته به سرعت در سراسر اروپا و آمریکای شمالی گسترش یافته است و انتظار می‌رود شیوع بسیار گسترده‌تر شود.

خبرگزاری میزان - مقام‎های سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند که شیوع «ویروس آبله» میمون در آمریکای شمالی و اروپا عمدتاً از طریق رابطه جنسی با حدود 200 مورد تایید شده و مشکوک ابتلا در حداقل 12 کشور در حال گسترش است.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، شیوع این بیماری طی هفته گذشته به سرعت در سراسر اروپا و آمریکای شمالی گسترش یافته است و انتظار می‌رود شیوع بسیار گسترده‌تر شود.

این سازمان می‎گوید که دو مورد تایید شده و یک مورد مشکوک ابتلا به «آبله میمون» در انگلیس تنها 10 روز پیش به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد.

این اولین مورد در سال جاری در خارج از آفریقا، جایی که این ویروس به طور کلی در سطوح پایین در 40 سال گذشته در گردش بوده است، به حساب می‎آید.

در همین حال به گفته مقام‎های ارتش آلمان، کشورهای اروپایی ده‎ها مورد ابتلا را در آنچه که به بزرگترین شیوع آبله میمون در قاره تبدیل شده است، تأیید کرده‎اند.

آمریکا و کانادا نیز تاکنون هر کدام دستکم پنج مورد تایید شده یا مورد مشکوک شناسایی کرده‌اند.

همچنین بلژیک به تازگی قرنطینه 21 روزه اجباری را برای بیماران «آبله میمون» اجرایی کرده است.

بر اساس آمارها، تعداد کشورهایی که ابتلا به «آبله میمون» را شناسایی کرده‌اند به 16 کشور رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، فرانسه دو مورد جدید ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین عنوان کرد که وضعیت گسترش «آبله میمون» به دلیل در دسترس بودن واکسن‌ها مانند همه‌گیری کرونا نخواهد شد.

این سازمان می‎گوید که کشورها باید در زمینه اطلاع‌رسانی آمار مبتلایان با شفافیت عمل کنند؛ همچنین نیازی برای واکسیناسیون همه افراد در برابر این بیماری وجود ندارد و واکسینه افراد مبتلا کافی است.

همچنین مجموع مبتلایان به «آبله میمون» در انگلیس با ثبت 36 مورد جدید به 56 مورد رسیده است؛ در حال حاضر انگلیس بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

پس از انگلیس، اسپانیا و پرتغال با به ترتیب 41 مورد و 37 مورد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *