هشدار سازمان بهداشت جهانی: شیوع «آبله میمون» شاید فقط نوک کوه یخ باشد

10:43 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۲۰۰
رئیس بخش آمادگی و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر سازمان بهداشت جهانی، در یک نشست گفت «ما نمی‌دانیم که آیا فقط نوک کوه یخی را می بینیم یا موارد بیشتری وجود دارد که در جوامع کشف نشده است.»

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که 200 مورد ابتلا به «آبله میمون» در هفته‌های اخیر در خارج از کشورهایی که ویروس معمولاً در آن‌ها در گردش است، کشف شده است.

به گزارش «گاردین»، «سیلوی برایاند»، رئیس بخش آمادگی و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر سازمان بهداشت جهانی، در یک نشست گفت «ما نمی‌دانیم که آیا فقط نوک کوه یخی را می‌بینیم یا موارد بیشتری وجود دارد که در جوامع کشف نشده است.»

از زمانی که انگلیس برای اولین بار یک مورد تایید شده ابتلا به آبله میمون را در 7 می (17 اردیبهشت) گزارش کرد، نزدیک به 200 مورد ابتلا به آژانس بهداشت سازمان ملل در کشورهای غیر از کشورهایی که این ویروس در آن‎‌‌ها بومی بوده، گزارش شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا تعداد موارد ابتلا را 219 مورد اعلام کرده است.

در حالی که این آبله میمون ویروسی بومی تعدادی از کشورهای غرب و مرکز آفریقا است، اما موارد ابتلا به آن به طور ناگهانی در بیش از 20 کشور دیگر در سراسر جهان از جمله آمریکا، استرالیا، امارات و نزدیک به 12 کشور اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

«برایاند» به نمایندگان کشورهای عضو حاضر در مجمع بهداشت جهانی در ژنو گفت «ما هنوز در ابتدای این رویداد هستیم. می‌دانیم که در روزهای آینده موارد بیشتری خواهیم داشت؛ اما تاکید نیازی به وحشت نیست.»

وی همچنین گفت «این بیماری نیست که عموم مردم باید نگران آن باشند. این کووید یا سایر بیماری‌ها نیست که به سرعت گسترش یابد.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *