پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از گسترش «آبله میمون» در سطح جهان

9:12 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۹۹۴
سازمان بهداشت جهانی گفت که پیشبینی می‌کند موارد بیشتری از آبله میمون را شناسایی کند.

خبرگزاری میزان - سازمان بهداشت جهانی گفت که پیش بینی می‌کند موارد بیشتری از آبله میمون را شناسایی کند و نظارت را در کشورهایی که معمولاً این بیماری در آنها یافت نمی شود، گسترش می دهد.

به گزارش «رویترز»، این سازمان اعلام کرد که تا روز شنبه، 92 مورد تایید شده و 28 مورد مشکوک به آبله میمون از 12 کشور عضو این سازمان گزارش شده است. سازمان بهداشت جهانی افزود که در روزهای آینده راهنمایی ها و توصیه های بیشتری را برای کشورها در مورد چگونگی مقابله با گسترش این ویروس ارائه خواهد کرد.

این سازمان افزود «اطلاعات موجود حاکی از آن است که انتقال (این ویروس) از انسان به انسان در میان افرادی که در تماس فیزیکی نزدیک با مواردی که علائم دارند، رخ می دهد.»  

آبله میمون یک بیماری عفونی است که معمولاً خفیف بوده و در بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا بومی است. این ویروس از طریق تماس نزدیک منتشر می شود، بنابراین می توان به راحتی از طریق اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و بهداشت آن را مهار کرد.

سوئیس اولین مورد ابتلا به آبله میمون را تایید کرد و به چندین کشور اروپایی و آمریکای شمالی، که ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده‌اند، پیوست.

در هفته‌های اخیر، بیش از 100 مورد تایید شده یا مشکوک ابتلا به آبله میمون در انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و سوئد و همچنین در آمریکا، کانادا و استرالیا شناسایی شده است که این موضوع نگرانی ها را افزایش داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *