افزایش 30 درصدی مبتلایان به کووید-19 در سطح جهان

13:45 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۸۵۸
موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته گذشته در چهار منطقه از شش منطقه جهان نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - «تدروس آدهانوم گبریسوس»، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) از تولیدکنندگان دارو خواسته است تا برای اطمینان از اینکه داروی ضد ویروسی خوراکی جدید کووید-19 به سرعت در دسترس قرار گیرد، اقدامات بیشتری انجام دهند.

به گزارش وبگاه سازمان ملل، درخواست آدهانوم در حالی مطرح می‌شود که موارد تایید شده ابتلا به ویروس کووید-19در دو هفته گذشته در چهار منطقه از شش منطقه جهان نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

به طور کلی، او گفت که در اروپا و آمریکا، زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 امواج محرک ابتلاهای جدید هستند، در حالی که در برخی کشورها، از جمله هند، زیرسویه جدید  BA2.75نیز شناسایی شده است.

چهار منطقه از میان شش منطقه WHO شاهد افزایش موارد ابتلا در هفته گذشته بودند و افزایش چالش فراتر از دسترسی به درمان‌های جدید، کاهش آزمایش‌های تشخیصی در بسیاری از کشورها است.

تدروس هشدار داد که هر موج ویروس، حتی در صورتی که نرخ بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر کاهش یابد، افراد بیشتری را با شرایط طولانی مدت کووید یا پسا کووید مواجه می‌کند و بار اضافی را بر بیماران، خانواده آنها و همچنین سیستم‌های بهداشتی تحمیل می‌کند.

او گفت که سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه برای نسل بعدی واکسن‌ها، آزمایش‌ها و درمان‌ها ضروری است، و WHO با دانشمندان سراسر جهان برای تحقق این امر کار می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *