خطرات مرگبار نژادپرستی سیستماتیک در مراقبت‌های زایمانی انگلیس

8:12 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۶۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان آسیایی تبار، سیاهپوست و نژادهای مختلط با نژادپرستی سیستماتیک در مراقبت‌های زایمانی انگلیس مواجهند.

خبرگزاری میزان – نژادپرستی در مراقبت‌های زایمانی انگلیس، امنیت زنان سیاهپوست، آسیایی و نژادهای مختلط را به خطر می‌اندازد.

به گزارش «گاردین»، براساس گزارش موسسه خیریه تولد فرزند، نژادپرستی سیستماتیک در مراقبت‌های زایمانی انگلیس، امنیت افراد سیاهپوست، آسیایی تبار و نژادهای مختلط را با خطراتی مواجه می‌کند که اغلب پیامدهای ویرانگری دارد.

نتیجه یک مطالعه در مورد بی عدالتی نژادی و سهل انگاری بالینی با تمرکز بر نابرابری آشکار در مورد زایمان و مراقبت‌های بارداری نشان می‌دهد که زنان سیاهپوست در انگلیس چهار برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطر مرگ در دوران بارداری یا هنگام زایمان هستند.

ضمن این که احتمال ابتلای زنان آسیایی تبار و از نژادهای مختلط دو برابر بیشتر از زنان سفیدپوست در معرض خطرات مذکور قرار دارند.

بررسی مذکور همچنین اعلام کرد که مهم ترین تجربه مشترک زنان سیاهپوست، آسیایی و نژادهای مختلط در دوران بارداری و زایمان، احساس ناامنی اعلام شد.

این احساس ناامنی از گوش ندادن به صحبت هایشان و نادیده گرفتن نگرانی‌های آن‌ها در مورد درد و البته وجود کلیشه‌های نژادپرستانه بود.

شواهد متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند شرایط جدی پزشکی مادران باردار یا نوزادان مانند ابتلا به زردی به دلیل رنگ پوستشان تشخیص داده نمی‌شود.

مطالعه انجام شده همچنین تاکید کرد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی زنان سیاهپوست و نوزادانشان را با عبارت‌های نژادپرستانه خطاب قرار می‌دهند یا از زنان آسیایی تبار با صفت‌های زشت یاد می‌کنند.

 ماماها نیز می‌گویند که در محیط کاری با فرهنگ سرزنش درباره مراقبت از اقلیت‌های قومی مواجه می‌شوند و مرگ مادران اقلیت‌های قومی با دلایلی مانند ضعف سیستم ایمنی بدن در قومیتشان توجیه می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *