تجربه سه چهارم زنان رنگین پوست در انگلیس از نژادپرستی در محل کار

10:52 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۶۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان رنگین پوست در انگلیس برای پیدا کردن شغل و در محل کار با تبعیض نژادی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – اکثر زنان رنگین پوست در انگلیس در محل کار با نژادپرستی مواجه هستند.

به گزارش «گاردین»، یک بررسی تکان دهنده نشان می‌دهد که اکثر زنان رنگین پوست در انگلیس در محل کار با نژادپرستی مواجه هستند.

این بررسی نشان می دهد که زنان رنگین پوست به دلیل نژادپرستی ساختاری گسترده در محیط کار مجبور به تغییر رفتار و حتی در برخی موارد تغییر نام خود می شوند.

یک گزارش نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد زنان رنگین پوست در محیط‌های کاری در انگلیس ناچار به تغییر زبان، مدل مو، لباس یا رژیم غذایی خود می‌شوند.

گزارش مهم مشترک « Fawcett Society» و « Runnymede Trust»، پس از بررسی 2 هزار زن سیاه پوست و آسیایی تبار و هزار زن سفیدپوست در سراسر انگلیس، نشان می‌دهد که سه چهارم زنان رنگین پوست در انگلیس نوعی از نژادپرستی را در محل کار تجربه کرده اند.

یک چهارم این زنان نیز در محل کار با توهین‌های نژادی مواجه شده اند.

بررسی مذکور همچنین نشان داد که اکثر زنان رنگین پوست احساس می‌کردند که باید هویت خود را در محل کار به نحوی پنهان کنند و بیش از 60 درصد آن‌ها زبان، مدل مو، لباس یا رژیم غذایی خود را تغییر دادند.

بیش از نیمی از زنان مسلمان و سیاه‌پوست آفریقایی گفتند که لباس‌هایی را که در محل کار می‌پوشیدند تغییر دادند؛ در حالی که یک‌چهارم از زنان با هندی تبار گفتند که نام خود را تغییر داده‌اند.

این بررسی همچنین موانعی در مسیر پیشرفت شغلی زنان رنگین پوست را شناسایی کرد.

بر اساس بررسی مذکور، بیش از نیمی از زنان رنگین پوست تبعیض را در فرآیند درخواست یا مصاحبه گزارش کردند و 42٪ گفتند که برای ارتقا شغلی از موانع تبعیض آمیزی عبور کرده اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *