رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شناسایی اولین مورد ابتلا به «آبله میمون» در فرانسه

11:26 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۵۲۱
اولین مورد مشکوک ابتلا به ویروس «آبله میمون» در خاک فرانسه در پاریس شناسایی شده است.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که اولین مورد مشکوک ابتلا به ویروس «آبله میمون» در خاک فرانسه در منطقه «ایل دوفرانس» در پاریس شناسایی شده است.

این در حالی است که علائم شیوع این ویروس در سراسر جهان وجود دارد.

به گزارش «رویترز»، آبله میمون، ویروسی است که باعث بروز علائم تب و همچنین ضایعات پوستی ناهموار مشخص می شود.

بیماری ناشی از ابتلا به آبله میمون معمولاً خفیف است.

این ویروس دارای دو سویه اصلی است؛ سویه کنگو، که شدیدتر بوده نرخ مرگ و میر تا 10 درصد دارد، و سویه غرب آفریقا که در نرخ مرگ و میر حدود یک درصد دارد.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از نزدیک خوشه‌های اخیر عفونت‌های آبله میمون در سراسر جهان و موارد احتمالی در آمریکا را دنبال می‌کنند.

در حال حاضر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا شش نفر را در آمریکا برای عفونت احتمالی به آبله میمون، پس از نشستن آنها در نزدیکی مسافر آلوده که در پروازی از نیجریه به انگلیس در اوایل ماه می علائمی را نشان داده بود، تحت نظر دارد.

به طور جداگانه، مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا همچنین در حال بررسی یک مورد ابتلا به آبله میمون در مردی در ماساچوست هستند که اخیراً به کانادا سفر کرده بود.

اداره بهداشت شهر نیویورک در حال بررسی عفونت احتمالی در یک بیماری است که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

در همین حال، عفونت های اخیر آبله میمون در چندین منطقه دیگر در سراسر جهان که این ویروس معمولا رایج نیست، از جمله کانادا، انگلیس، ایتالیا، ایرلند شمالی و اسپانیا شناسایی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *