همدستی رسانه‌های غربی در مخفی نگه داشتن جنایات رژیم صهیونیستی

10:08 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۰۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسانه‌های غربی واقعیت خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را برملا نمی‌کنند و سعی در وارونه جلوه دادن حقایق دارند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های رژیم صهیونیستی در جریان شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، به جای اعتماد بر اظهارات شاهدان فلسطینی لحظه شهادت وی، ادعاهای رژیم صهیونیستی را بازنشر می‌کنند.

به گزارش «میدل ایست آی»، رسانه‌های غربی، طوطی‌وار ادعاهای رژیم صهیونیستی را تکرار می‌کنند.

مردم فلسطین در میان غم و اندوه خود به دلیل شهادت «شیرین ابوعاقله»، ناچار به مشاهده این هستند که چگونه رسانه‌های غربی در این موضوع به نفع رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

هنگامی که یک فلسطینی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد، این اقدام رژیم صهیونیستی از سوی رسانه‌های غربی همواره با عبارات منفعلانه توصیف می‌شود.

اما زمانی که نوبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی می‌رسد؛ راهبرد رژیم صهیونیستی این است که فوراً مسئولیت خود را انکار کند، سپس درباره شهادت فلسطینی‌ها ابراز تردید کند و زمینه را برای این ادعا فراهم کند که «دو نسخه» از حادثه وجود دارد.

سپس رسانه‌های غربی طوطی‌وار این  ادعا را بدون هیچگونه انتقادی تکرار می‌کنند.

یک روزنامه‌نگار فلسطینی با اشاره به روایت رسانه‌های غربی از ادعاهای رژیم صهیونیستی می‎‌نویسد «روزی که ابوعاقله کشته شد چند ساعتی به «بی‌بی‌سی» جهانی گوش دادم؛ خبرنگار طوطی‌وار صحبت‌های اسرائیلی‌ها را بیان کرد که وی با شلیک گلوله‌های فلسطینی کشته شده است، سپس خاطرنشان کرد که فلسطینی‌ها گفته‌اند که او در پی تیراندازی نیروهای اسرائیل کشته شده است.»

 این روزنامه‌نگار فلسطینی افزود «این گزارش همچنین شامل ادعای اسرائیل مبنی بر این است که از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته تا تحقیقات مشترکی را انجام دهد اما این پیشنهاد رد شده است. تشکیلات خودگردان در ابتدا تماس مقامات اسرائیلی را تکذیب کرد، اما رسانه‌ها به گزارش آنچه اسرائیل گفته بود، ادامه دادند. بیشتر رسانه‌های بین‌المللی همین رویه را اتخاذ کردند، تقریبا به‌گونه‌ای که گویی قطعات خود را به طور مشترک در یک سند مشترک گوگل نوشته‌اند.»

با این حال، رسانه‌های غربی در حالی که مطمئن بودند تمام صحبت‌های اسرائیل را پخش می‌کنند، اما این رویه را در مورد طرف فلسطینی انجام ندادند. روز پنجشنبه گذشته، تشکیلات خودگردان توضیح داد که چرا از شرکت در تحقیقات در کنار رژیم صهیونیستی خودداری کرده و به دنبال بررسی این موضوع به طور مستقل بوده است.

فلسطینی‌ها دلایل زیادی برای بی‌اعتمادی به رژیم صهیونیستی دارند که معمولا از چنین تحقیقاتی برای دفن پرونده‌ها استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی به این زمینه حیاتی اهمیتی نمی‌دهند.

این رویه نادرست پوشش رویدادها حتی در زمان تشییع پیکر «ابوعاقله» نیز ادامه داشت؛ پس از حمله نظامیان صهیونیست به عزاداران فلسطینی با وجود تصاویری زنده که نشان دهنده یک حمله عمدی و غیرقانونی بود، اما رسانه‌های بزرگ غربی به طور غیرصادقانه‌ای درباره وقوع «درگیری» یا «شروع خشونت» نوشتند.

در واقع، اکثر رسانه‌های غربی از یک کتاب بازی استاندارد استفاده می کنند؛ خبرنگاران این رسانه‌ها به جای کاوش بیشتر برای یافتن حقیقت و به چالش کشیدن ادعاهای رژیم صهیونیستی، به این رژیم کمک می‌کنند تا وقایع را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد و برای آنها مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

این استاندارد دوگانه، همدستی رسانه‌های غربی را در مخفی کردن جنایات رژیم صهیونیستی برملا می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *