تامین امنیت رژیم صهیونیستی؛ بهانه گوگل برای ارائه تصاویر ماهواره‌ای دستکاری شده از اراضی اشغالی

9:13 - 12 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۶۲۶۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گوگل تصاویر ماهواره ای اراضی اشغالی را همچنان تار و محو ارائه می‌کند.

خبرگزاری میزان – گوگل بدون هیچ توضیحی همچنان تصاویر ماهواره ای تاری را از اراضی اشغالی در سرویس‌های «گوگل مپ» و «گوگل ارث» ارائه می‌کند.

به گزارش «میدل ایست آی»، اگرچه قانون آمریکا مصوب 1997 مبنی بر ارائه تار تصاویر از اراضی اشغالی به بهانه حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی منقضی شده است، گوگل همچنان تصاویر ماهواره ای از این اراضی را به صورت تار و محو ارائه می‌کند.

در واقع انتشار تصاویر ماهواره ای با وضوح دو متر بر پیکسل از اراضی اشغالی پس از تصویب اصلاحیه « Kyl-Bingaman» توسط کنگره آمریکا به بهانه حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی ممنوع شد؛ این بدان معناست که در تصاویر ارائه شده ساختمان‌ها و خیابان‌ها تار به نظر می‌رسند و شناسایی آن‌ها دشوار است.

قانون مذکور دو سال پیش منقضی شد اما گوگل همچنان تصاویر ماهواره ای خود از اراضی اشغالی و غزه و کرانه باختری را همچنان به دلیل نامعلومی با کیفیت پایین ارائه می‌کند.

از جمله مکان‌هایی که گوگل اقدام به تار کردن تصاویرشان کرده، می‌توان به فرودگاه «بن گوریون» به عنوان فرودگاه اصلی بین المللی رژیم صهیونیستی است.

گوگل پس از جنگ ماه مه رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز از به روز رسانی تصاویر خودداری کرده بود که انتقادهای زیادی را در پی داشت.

گوگل در حالی تصاویر تار و با کیفیت پایین از اراضی اشغالی و برخی از مناطق فلسطینی را ارائه می‌کند که سرویس‌های «گوگل مپ» و «گوگل ارث» بسیاری از مخفی ترین مکان‌های جهان را با تصاویر واضح نشان می‌دهند.

اگرچه هنوز گوگل برای ادامه نمایش تصاویر ماهواره ای با وضوح پایین از اراضی اشغالی توضیحی ارائه نکرده است، اما منتقدان و کارشناسان این اقدام را با قرارداد 1.2 میلیارد دلاری گوگل با رژیم صهیونیستی مرتبط می‌دانند.

تاکنون صدها کارمند گوگل به قرارداد مذکور اعتراض و تاکید کردند که این قرارداد به تسهیل و پیشبرد آپارتاید رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

پیشتر «اینترسپت» فاش کرده بود که در پروژه مشترک گوگل و رژیم صهیونیستی، گوگل هوش مصنوعی پیشرفته و قابلیت‌های یادگیری ماشینی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *