جنایت‌های رژیم صهیونیستی سوژه‌ای مرگبار برای خبرنگاران/ کشته شدن 18 خبرنگار در 3 دهه

15:37 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی برای جنایت‌های خود علیه خبرنگاران هرگز پاسخگو نبوده است.

خبرگزاری میزان – شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی «الجزیره» در هنگام گزارش جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه «جنین»، بار دیگر توجهات بین المللی را به سمت موضوع قتل خبرنگاران به دست رژیم صهیونیستی جلب کرد.

شهادت «ابوعاقله» بازتاب گسترده ای در جامعه بین المللی داشت. «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حادثه مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مسلح فلسطینی با شلیک بی هدف، سبب کشته شدن «ابوعاقله» شدند.

این در حالیست که ویدئوی این حادثه وجود دارد. در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویر و ویدئوهایی مبنی بر  مشابهت صحنه شهادت «ابوعاقله» و «محمد الدوره»، نوجوان فلسطینی، دست به دست می‌شود.

به گزارش « ifj»، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، در ماه مه سال 2021 یک خبرنگار در هنگام پوشش جنایت‌های رژیم صهیونیستی کشته شد. ضمن این که عکاس خبرگزاری «آناتولی» نیز همزمان هدف شلیک نظامیان صهیونیست قرار گرفته و مجروح شد.

براساس گزارش « cpj»، کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، رژیم صهیونیستی در سال های 1992 تا 2022 در اراضی اشغالی و فلسطین 18 روزنامه نگار را کشت.

این خبرنگاران در خبرگزاری‌هایی مانند «رویترز» و «آسوشیتدپرس» کار می‌کردند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) تاکنون بارها به حملات مداوم رژیم صهیونیستی به روزنامه نگاران را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواستند که این رژیم را بابت جنایت‌های خود مسئول بداند.

تلاش‌های فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران برای پاسخگویی به جنایت‌های خود علیه خبرنگاران تاکنون بی فایده بوده است.

رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در هدف قرار دادن خبرنگاران دارد؛ کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران مستقر در نیویورک از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۲۰، ۱۷ مورد تایید شده از کشته شدن روزنامه‌نگاران در اراضی اشغالی فلسطین را ثبت کرده و از این تعداد، ۱۵ روزنامه‌نگار در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست جان باخته‌‎اند.

سال ۲۰۱۴، زمانی که رژیم صهیونیستی حمله خود را به غزه انجام داد و بیش از دو هزار و ۲۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند، خونین‌ترین سال برای روزنامه‌نگاران در فلسطین بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *