انتشار ویدئوی جدیدی از لحظه شهادت خبرنگار الجزیره به دست رژیم صهیونیستی

14:22 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۷۴۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ویدئوی جدیدی که لحظاتی قبل از شهادت خبرنگار الجزیره را ثبت کرده، نشان می‌دهد که هیچ درگیری در جریان نبوده است.

خبرگزاری میزان - ویدئوی جدیدی که لحظاتی قبل از شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره را ثبت کرده، نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر درگیری در منطقه، هیچ درگیری در جریان نبوده است.

به گزارش «الجزیره»، به گفته همکاران و شاهدان حاضر در صحنه، ابوعاقله 51 ساله، در 11 ماه می (21 اردیبهشت)، در حالی که یک حمله نظامی توسط نیروهای صهیونیستی در شهر «جنین» در کرانه باختری اشغالی را پوشش خبری می داد، با شلیک گلوله توسط یک نظامی صهیونیست به شهادت رسید.

این ویدئو که توسط یکی از ساکنان جنین فیلمبرداری شده و توسط الجزیره تأیید شده است، سکوت اولیه در منطقه، بدون صدای درگیری نشان می دهد و گزارش شاهدان را تأیید می کند که در زمان تیراندازی، برخلاف ادعای مقامات صهیونیست بین نیروهای این رژیم و مبارزان فلسطینی درگیری وجود نداشته است.

در این ویدئو دیده می‌شود که برخی از افراد در پیش‌زمینه صحبت می‌کنند و می‌خندند و افرادی در پس‌زمینه، از جمله ابوعاقله و برخی از همکارانش که جلیقه‌های خبرنگاری آبی به تن دارند نیز دیده می‌شود.

در این ویدئو همچنین مشاهده می‌شود که قبل از اینکه صدای شلیک گلوله به گوش برسد، ابوعاقله و سایر خبرنگاران در مسیری که نیروهای صهیونیست در آن مستقر بودند، حرکت می کنند.

هنگامی که تیراندازی شروع می شود، افراد حاضر در پیش زمینه شروع به فرار از جایی می کنند که نیروهای صهیونیستی مستقر شده بودند.

پیکر ابوعاقله پس از اصابت گلوله که بر روی زمین افتاده دیده می‌شود.

شهادت ابوعاقله به دست نظامیان صهیونیست به خشم جهانی و درخواست‌های گسترده برای تحقیقات مستقل منجر شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *