حرکت برنامه ریزی شده سوئد در مسیر اخراج پناهجویان و مهاجران

12:08 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۳۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت سوئد به عنوان مدعی پیشگام در حقوق بشر در حال برنامه ریزی برای اخراج پناهجویان است.

خبرگزاری میزان – سوئد در میانه اجرای اقدام‌های اسلام ستیزانه به صورت سازماندهی شده و هدفمند برای اخراج مهاجران و پناهجویان از این کشور آماده می‌شود.

به گزارش « tfiglobalnews»، سوئد در هفته‌های گذشته شاهد بروز ناآرامی‌هایی بوده که با آغاز کارزار اقدام موهن قرآن سوزی شکل گرفت. اعتراض مسلمانان به این اقدام موهن با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

همین امر سبب شد تا گروه‌های راست میانه و راست افراطی در سوئد از فرصت استفاده کرده و خواستار اخراج همه شهروندان خارجی مرتبط با جنایات باندی شوند.

رئیس یکی از احزاب راست میانه سوئد، از برنامه سوئد برای اخراج پناهجویان و مهاجران با تمرکز بر پناهجویان و مهاجران مسلمان، به بهانه ارتباط با باندهای جنایتکار خبر داد.

او مدعی شد از آن جا که مهاجران و پناهجویان در محیط‌های مستعد جرم و جنایت سوئد زندگی می کنند، باید با استناد به ارتباطشان با باندهای جنایتکار اخراج شوند.

وی در استدلالی غیرمنطقی گفت «ما نمی‌توانیم بپذیریم که مردم به این جا بیایند تا در یک محیط جنایتکار باندی قرار بگیرند.»

از سوی دیگر جناح راست افراطی سوئد در پیشنهاد رادیکال تری خواستار لغو جواز اقامت اعضای خانواده، پناهجویان و مهاجران مسلمان مرتکب جرم شده است.

این ادعاهای سیاستمداران سوئدی نشانه روشنی بر سیاست برنامه ریزی شده دولت سوئد برای اخراج مهاجران و پناهجویان به ویژه مسلمانان است.

 رویکرد مهاجرتی سوئد در حالی برای اخراج پناهجویان و مهاجران تنظیم می‌شود که این کشور مدعی پیشگامی در حقوق بشر و رعایت حقوق مهاجران و پناهجویان است. جناح راست حاکم بر سیاست سوئد 70 کرسی از 349 کرسی پارلمان این کشور را در دست دارند. مجموع کرسی‌های راستگرا و میانه در پارلمان سوئد معادل تقریبا نیمی از کل کرسی‌های پارلمان سوئد است.

اکنون سوئد در تلاش است تا مهاجران را با مقررات مبهم درباره مقابله با فعالیت‌های جنایی مرتبط با باند اخراج کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *