متشنج شدن اوضاع در شبه‌جزیره کره/هشدار سئول درباره اقدامات «تحریک‌آمیز» کره شمالی

11:33 - 22 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۶۲۱
کره جنوبی روز سه‌شنبه درباره «اقدامات تحریک‌آمیز بزرگتر» کره شمالی هشدار داد.
متشنج شدن اوضاع در شبه‌جزیره کره/سئول درباره اقدامات «تحریک‌آمیز» کره شمالی هشدار داد
به گزرش گروه بین‌الملل ، کره جنوبی روز سه‌شنبه درباره «اقدامات تحریک‌آمیز بزرگتر» کره شمالی هشدار داد.

در حالی‌که آمریکا روز شنبه ناوگروه جنگی خود را به سمت شبه‌جزیره کره روانه کرده است رئیس جمهور موقت کره جنوبی روز سه‌شنبه در سخنانی درباره اقدامات تحرک‌آمیز بزرگتر کره شمالی هشدار داد.

رئیس جمهور موقت کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال آزمایش تسلیحات نظامی کره شمالی طی روزهای آینده، درباره اقدامات تحریک‌آمیز این کشور هشدار داد.

«هوانگ کیو» رئیس جمهور موقت کره جنوبی روز سه‌شنبه به ارتش این کشور دستور داد تا فعالیت‌های کره شمالی را به دقت زیر نظر بگیرند و با مقامات نظامی آمریکا در ارتباط باشند.

وی افزود: ممکن است کره شمالی اقدامات تحریک‌آمیز دیگری مانند آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

این در حالی است که با اعزام ناوگروه آمریکا به شبه‌جزیره کره، تنش‌ها در این منطقه به شدت بالا گرفته است و مقامات کره شمالی نیز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد به اعزام ناوگره جنگی آمریکا اعلام کردند که آماده جنگ با آمریکا هستند.

مقامات پیونگ‌یانگ اعلام کردند که وضعیت فاجعه‌بار کنونی اقدامات دفاعی و نیز قابلیت‌های حمله پیشدستانه پیونگ‌یانگ به وسیله نیروی هسته‌ای را توجیه می‌کند.

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس کارل وینسون» آمریکا روز شنبه بعد از فاصله گرفتن از سنگاپور به سمت شبه جزیره کره حرکت کرد که با اعزام این ناوگروه به شبه‌جزیره کره که با ادعای  حمایت از ژاپن و کره‌جنوبی انجام شده است تنش در این منطقه در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود رسیده‌است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *