١٣ هزار تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی راه اندازی می شود

22:40 - 27 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۳۹۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: جذب سرمایه‌های خارجی برای رفع نیازهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت یک الزام است.

به گزارش گروه جامعه ، داوود دانش جعفری گفت: در سه حوزه احداث تخت‌های جدید بیمارستانی، تجهیزات و دارو برنامه های مشخص داریم.
وی افزود: براساس برنامه‌ای كه برای سال 1395 تهیه كرده ایم، حدود 19 هزار و 500 تخت بیمارستانی را در اولویت استفاده از منابع خارجی قرار داده ایم و در همایش فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت براساس تفاهم نامه منعقد شده قریب به ١٣ هزار تخت بیمارستانی با استفاده از منابع خارجی راه اندازی می شود
.

مشاور عالی وزیر بهداشت در خصوص چگونگی همکاری ها گفت: با شركت‌های خارجی كه توانایی تامین مالی دارند و برای احداث بیمارستان اعلام آمادگی می‌كنند تفاهم نامه ای با مدت حدود 2 تا 3 ماه منعقد می کنیم و در این مدت طرف خارجی باید جزئیات منابع مالی خود را تهیه و طرح آن را مشخص کند و بعد از تایید منابع مالی از طرف ما و در صورت مورد پسند بودن شرایط طرح، از آنها استفاده می‌كنیم و پس از شرکت در مناقصه، پایین ترین شركت را ما انتخاب می‌كنیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه در دومین روز برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت، حدود 16 تفاهم نامه منعقد کردیم، گفت: تعداد زیادی از این تفاهم نامه ها مربوط به احداث بیمارستانهای جدید است و موفق شدیم تفاهم نامه حدود 13 هزار تخت بیمارستانی را امضا كنیم.

دانش جعفری با بیان این که یك قرار داد هم در خصوص پالایشگاه خون منعقد شد ، گفت: پالایشگاه جدیدی توسط بخش خصوصی ایرانی و طرف خارجی احداث خواهد شد و همچنین دو قرارداد دیگر نیز مربوط به تولید دارو منعقد شد .

وی با بیان این که در مجموع به اهداف همایش دست پیدا كردیم افزود: نکته مهم و اساسی همایش این بود كه «مبادلات و اطلاعاتی بین ما و طرف‌های خارجی مطرح شد.

دانش جعفری افزود: در ارتباط با سرمایه‌گذاران داخلی نیز همین مباحث را چند ماه پیش داشتیم.

مشاور عالی وزیر بهداشت در ارتباط با بخش خصوصی داخلی گفت: باید توانمندی‌های لازم را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *