راه خروج از رکود، تورم 20درصد و نرخ رشد اقتصادی 8درصد است/ افتتاح مرکز جذب سرمایه‌گذاری در هفته دولت

12:00 - 26 مرداد 1393
کد خبر: ۲۵۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: استاندار تهران با تاکید بر فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، شرط خروج از رکود را تورم 20 درصدی و نرخ رشد اقتصادی 8 درصد عنوان کرد.

: استاندار تهران با تاکید بر فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، شرط خروج از رکود را تورم 20 درصدی و نرخ رشد اقتصادی 8 درصد عنوان کرد.

سید حسین هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، ادامه داد: با مشاهده خروجی عملکرد دولت در سال نخست، آنچه که اکنون در حال رخ دادن است به نظر می رسد قدم اول و گام اهداف برداشته شده است چرا که تورم از 42 درصد به 35 درصد رسید و سپس تا آخر سال جاری نیز به 25 درصد می رسد، قدم بسیار موثر و کلیدی بود که به خوبی محقق شد.

استاندار تهران تصریح کرد: چنین نتیجه ای اعتماد مردم به دولت یازدهم و سیاست های درستی که تیم اقتصادی دولت در حال اجرایی کردن است را نشان می‌دهد.

دولت به دنبال میدان دادن به بخش خصوصی
وی با اشاره به اینکه ورود سرمایه های بخش مردمی و خصوصی در بخش های مختلف در دستور کار دولت است، اضافه کرد: یکی از برنامه های اصلی دولت حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و دولت با میدان دادن به بخش مردمی قصد توسعه و رونق اقتصادی را دارد.

افتتاح مرکز جذب سرمایه گذاری
استاندار تهران ادامه داد: به دنبال این امر مرکز جذب سرمایه گذاری در هفته دولت با حضور طیب نیا وزیر اقتصاد در تهران افتتاح خواهد شد که در حقیقت سیاست این مرکز پنجره واحد است.

هاشمی با بیان اینکه سرمایه گذاران با مراجعه به این مرکز، بخشی که در آن زمینه سرمایه گذاری کرده اند را مطرح می کنند، اضافه کرد: یکی از ویژگی های این مرکز این است که به فرد سرمایه گذار خدماتی ارائه می شود و از مراجعه فرد به دیگر دستگاه ها و نهادها جلوگیری می کند و از سوی دیگر در اسرع وقت به نیازهای سرمایه گذار پاسخ داده می شود.

وی گفت: در این مرکز امکانات و خدماتی که چه به لحاظ فاینانس و تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار گیرد باید از مسیر بهتر و راحتری صورت گیرد و مطمئنا این اعتمادی که بین دولت و بخش خصوصی در حال ایجاد شدن است سبب بهبود وضعیت اقتصادی خواهد شد و به طور حتم با واگذاری بخش های مختلف به مردم، موفقیت و توسعه حاصل خواهد شد.

فعال شدن واحدهای تولیدی تعطیل شرط خروج از رکود
استاندار تهران با تاکید بر اینکه رشد بخش صنعت که موتور متحرکه توسعه اقتصادی است باید به طور حتم به 12 درصد برسد، افزود: نرخ رشد بخش صنعت در سال 91 حدود منفی 9.9 درصد بود، این رقم باید 12 درصد برسد بنابراین تحقق این امر نیازمند تحرک زیادی در بخش تولید است.

وی گفت: رسیدن به نرخ رشد 12 درصدی مستلزم فعال شدن تمام واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است واحدهای تولیدی باید با 80 درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: در کنار رشد صنعت 12 درصدی، رشد اقتصادی 2.5 درصدی نیز ضرورت دارد با معدل گرفتن، نرخ رشد اقتصادی برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید بین 6 تا هشت درصد باشد با چنین وضعیتی می توانیم به اقتصاد مطلوب و متعادلی دست یابیم و با این تعادل در واقع بخش اقتصاد را بهتر می توانیم هدایت و به سمت شکوفایی حرکت کنیم.

سیاست های دولت صحیح است
وی در خصوص انتقادهای صورت گرفته از عملکرد و بسته اقتصادی خروج غیرتورمی از رکود دولت نیز اضافه کرد: در حال حاضر یازده ماه از عمر دولت گذشته است و با توجه به عملکرد و خروجی که دولت تا کنون داشته نشان می دهد سیاست اتخاذی دولت، صحیح بوده است.

استاندار تهران تصریح کرد: زمانی که تورم از 42 درصد به 35 درصد رسیده است و تا آخر امسال نیز به 25 درصد می رسد، نشان از اعتماد مردم به سیاست های دولت و مسیر صحیحی است که دولت طی کرده است.

هاشمی افزود: به طور کلی منتقدان حق دارند از دولت انتقاد کنند اما منتقدان بگویند چگونه نرخ تورم از 42 درصد به 35 درصد رسیده است یا چگونه دولت به این ثبات اقتصادی قابل قبول دست یافته است؟

وی گفت: در گذشته قیمت ارز هر لحظه نوسان داشت و سرمایه گذار هیچ اطمینانی برای ادامه کار نداشت اما اکنون به ثبات قابل قبولی دست یافته ایم، با توجه به اینکه مهم ترین اهرم برای سرمایه گذاری است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *