نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

8:03 - 17 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۸۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند
ثروتمندان آمریکایی دوست دارند که در رویدادهای جمع‌آوری کمک‌های مالی دیده شده و عکس آن‌ها گرفته شود؛ این افراد و به‌ویژه زنان، ارقام درشت‌تری را به‌سوی کمپین بایدن سرازیر می‌کنند.

خبرگزاری میزان - مردم آمریکا تقریباً در هر دوره از انتخابات سراسری در این کشور، ده میلیارد دلار به کمپین‌های انتخاباتی نامزدهای دو حزب کمک می‌کنند. در همین راستا، اشخاصی که بیشترین کمک‌های مالی را به سیاست‌مداران می‌کنند، نقش پررنگ‌تری در سیاست‌های کلان و ایالتی ایفا می‌کنند. اکثر این گروه از سرمایه‌داران، با تمام وجود دوست دارند تا در دورهمی‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی، دیده شده و سنگین‌ترین چِک‌ها را بکشند.

چند ماهی می‌شود که کمپین بایدن به‌صورت رسمی، شروع به جمع‌آوری کمک‌های مالی و برگزاری رویدادها با حضور سلبریتی‌ها کرده و ارقام قابل توجهی را ذخیره کرده است.
حامیان اصلی کمپین ترامپ نیز، تا کنار رفتن نیکی هیلی صبر کرده بودند و به‌تازگی شروع به جمع‌آوری کمک‌های مالی از حامیان به اصطلاح دانه درشت کرده‌اند.

وب‌سایت پولتیکو در گزارشی در رابطه با بازگشت مراسم‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی اشاره داشت: «دوران جمع کردن پول از راه تماس‌های تصویری تمام شده (اشاره به وحشت دموکرات‌ها به‌علت کرونا از حضور در این سبک از مهمانی‌ها) و باتوجه به اینکه کمک‌های مالی خرد، کاهش یافته است، رویدادهای جمع‌آوری پول از سرمایه‌داران، بیش از پیش مهم شده است.»

معاون سابق جمع‌آوری کمک‌های مالی در کمپین اوباما، به پولتیکو گفت: «دورهمی‌های کمک‌های مالی حضوری دوباره بازگشته و فقط مختص به رقابت ریاست‌جمهوری نیست. با بازگرداندن این مهمانی‌های لاکچری، درشت‌ترین چک‌ها را می‌توان جمع کرد. ثروتمندان دوست‌ دارند که «در اتاق» باشند.»

منظور معاون اوباما از «در اتاق» این است که فرد سرمایه‌دار علاوه بر اینکه می‌خواهد نامزد انتخابات بداند چقدر به او کمک کرده، بلکه می‌خواهد بقیه دانه‌درشت‌ها نیز بدانند که این فرد در این محفل حضور داشته و چه عددی سنگینی را در چک نوشته‌ است.

اغلب این دسته از رویدادهای دموکرات‌ها در دوران کرونا تعطیل شده بود و کمپین بایدن، از تماس‌های تصویری کمک‌های خویش را جمع‌آوری می‌کرد. پولتیکو در ادامه گزارش خود افزود: «این قبیل از دورهمی‌های سرمایه‌داران، سبب ایجاد شور و هیجان شده و توجه مثبت را جلب کرده و تیترهای خوش‌آیند در رسانه‌ها را به‌همراه دارد. در هر دوره از انتخابات، نسبت به دوره‌های پیشین پول بیشتری جمع می‌شود و مهارت جمع‌آوری ارقام درشت‌تر، کمک شایانی به تزریق این سرمایه در لحظات کلیدی کمپین می‌کند. اکنون با پایان کرونا و پایان اعتصابات اتحادیه‌های هالیوودی، بایدن می‌تواند به فرمول امتحان‌پس‌داده جمع‌آوری پول از سلبریتی‌های هالیوود متوسل شود.»

یکی از این سرمایه‌دارانی که زیر بیرق بایدن است، به پولتیکو گفت: «میهمانی‌های شیک جمع‌آوری کمک‌های مالی، دوباره جذاب شده‌اند. دانه‌درشت‌ها، کسانی که دوست دارند در چنین محافلی دیده شوند، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، دوباره به این فضا بازگشته‌اند.»

با توجه به اینکه پول نقشی اساسی در فضای انتخاباتی آمریکا دارد، پولتیکو معتقد است که نبود سرمایه کافی در کمپین ترامپ باعث کاهش قدرت او در رقابت با بایدن می‌شود؛ چراکه تا چندی پیش، سرمایه سنگینی به سوی کمپین ترامپ سرازیر نشده بود و از طرفی بیلیونر نیویورکی، چند صد میلیون دلار را برای دعاوی دادگاهی هزینه کرده و خواهد کرد.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

پولتیکو در ادامه تحلیل خود می‌گوید که سیاست اصلی کمپین بایدن در رقابت با ترامپ، جاگذاشتن او در «هزینه‌کردن» است و در این راه محفل‌های پر زرق و برقی را با حضور دانه درشت‌ها برگزار می‌کند و همین امر رهبر دموکرات‌ها را پیشتاز رقابت کرده است. معاون اوباما در این رابطه گفت: «داشتن پول بیشتر، خیلی مهم است... این امر، به بهترین نحو در کمپین امروز بایدن، خود را نشان می‌دهد.»

سقف کمک‌های مالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

با توجه به اینکه هر دو حزب، نماینده خود را در این دوره زودتر انتخاب کرده‌اند سازمان‌های وابسته به احزاب می‌توانند ارقام بزرگ‌تری را جمع‌آوری کنند؛ بنابراین رویداد‌های سرمایه‌داران در این دوره سریع‌تر آغاز شده است.

حامیان در حالت عادی می‌توانند فقط تا سقف ۶,۶۰۰ دلار را مستقیماً به کمپین انتخاباتی کمک کنند؛ اما دانه‌درشت‌ها این امکان را دارند تا سقف ۹۲۹,۶۰۰ دلار را به «صندوق پیروزی» بایدن واریز کنند. این صندوق شامل کمپین بایدن، کمیته ملی دموکرات‌ها و گروه‌های دموکرات در پنجاه ایالت می‌شود.

کمپین ترامپ نیز چند روز پیش، مراسمی را با میزبانی جان پالسون بیلیونر برگزار کرد که افراد می‌توانستد تا سقف ۸۱۴,۰۰۰ دلار به این کمپین کمک کنند. این رویداد یک موفقیت قابل اعتنایی برای رهبر محافظه‌کاران بود و افرادی که دوست دارند ترامپ «نام آن‌ها را فراموش نکند»، در مجموع ۵۰,۵ میلیون دلار به کمپین وی هدیه کردند.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

یکی از ثروتمندان حاضر در رویداد ترامپ، به پولتیکو گفت: «شاید کمی ناخوشایند جلوه کند، اما وقتی با دوست‌هایم صحبت می‌کردیم، بی‌صبرانه منتظر چنین محفلی بوده‌ایم تا چک‌های درشت‌تری را بکشیم. ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا افراد سرمایه‌دار بیشتری را به کمپین بیاوریم... ۶ ماه پیش به خاطر اینکه کمیته ملی جمهوری‌خواهان کمک‌ها را بین نامزدهای انتخاباتی درون‌حزبی تقسیم می‌کرد ما نمی‌توانستیم رقم‌های درشتی را به کمپین کمک کنیم، اما اکنون که نماینده رسمی حزب انتخاب شده این امکان فراهم است.»

پیش از این ترامپ، ماه‌ها تلاش کرد تا کمیته حزب را مجبور به برگزار نکردن مناظرات انتخاباتی کند؛ چراکه معتقد بود انتخابات درون‌حزبی، بیهوده بوده و نماینده قطعی جمهوری‌خواهان، او است؛ هرچند که او در این راه موفق نبود اما اکنون با توجه به اینکه کمپین‌ از حالت رقابت درون‌حزبی خارج شده‌ است، حامیان ثروتمندِ ترامپ می‌توانند دورهمی‌های خود را با خیال راحت برگزار کنند.

کلی لوفلر سناتور سابق جمهوری‌خواه از ایالت جورجیا در مصاحبه‌ای به پولتیکو گفته بود: «تمرکز من برای جلب کردن توجه مردم به اهمیت حمایت از ترامپ معطوف شده و باید مطمئن شویم که دیگر حامیان (ثروتمند) را به زیر پرچم خود بیاوریم. ما باید دوباره مسئله مهم برگزاری رویدادهای جمع‌آوری کمک‌های مالی را در اولویت قرار دهیم.» لوفلر به شخصه نیز ارقام سنگینی را به کمپین ترامپ اهدا کرده است.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

 

اهمیت جذب حامیانِ ثروتمند به کمپین‌های انتخاباتی

در حالی که در کمپین رهبر جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۰، ۴۳ درصد از پول‌های جمع‌آوری شده از کمک‌های زیر دویست دلار دریافت شده بود، اما در کمپین ۲۰۲۴ تنها ۳۹ درصد را کمک‌های زیر دویست دلار تشکیل می‌دهند؛ بنابراین چشم ترامپ، بیشتر از دو دوره گذشته به دستان دانه‌درشت‌ها دوخته شده است.

رویداد‌های جمع‌آوری ارقام درشت، از جهتی دیگر قابل اعتنا است که می‌تواند سبب سرازیر شدن کمک‌های مالی کوچک شود. کمپین بایدن پس از مراسمی که در نیویورک با حضور سرمایه‌داران و سلبریتی‌ها برگزار کرد، ۶۰ درصد بیشتر از حد معمول توانست کمک‌های زیر دویست دلار را دریافت کند. ۱۶۵ هزار نفر در ماه فوریه به کمپین کدخدای دموکرات‌ها کمک کردند.  

اغلب افرادی که چک‌های سنگینی را در این محفل‌ها می‌کشند، دوست دارند در محیطی لوکس حضور یافته و عکس آن‌ها گرفته شود. به‌ویژه جمهوری‌خواهان عادت کرده‌اند که لحظه دادن چک، به‌یادماندنی باشد. ترامپ قصری به مساحت ۶ هزار متر مربع در زمینی ساحلی به مساحت ۶۸ هزار متر مربع به نام « مار-ئه-لاگو» Mar-a-Lago دارد که میزبان برگزاری تعدادی از این رویدادها بوده است. نمایندگان جمهوری‌خواه برای رقابت‌های فرمانداری، سنا و حتی کنگره، رویداد خود را در این ملک برگزار کرده و امید دارند بتوانند با ترامپ عکس گرفته و حمایت وی را جلب کنند. اما نمایندگان، جدای از حمایت احتمالی ترامپ، می‌دانند که این عمارت مجلل، در جذب حامیان ثروتمندی که دوست دارند با ترامپ دیده شوند، موفق است.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

 

سرازیر شدن ارقام درشت به کمپین بایدن 

تیم بایدن در چند ماه اخیر، از سلبریتی‌ها برای جذب حامیان سرمایه‌دار به رویدادهای کمپین، بهره برده است؛ بزرگ‌ترین دورهمی لیبرال‌ها در سالن Radio city music hall در شهر نیویورک با میزبانی استفین کولبر مجری برنامه زنده شبانه برگزار شد. باراک اوباما و بیل کلینتون نیز در این مراسم حضور یافته و در ستایش بایدن سخن گفتند. لیزو Lizzo خوانده سیاه‌پوستی که سمبل «مثبت‎ اندیشی به بدن» است نیز در این رویداد اجرا داشت و همچنین میندی کالین بازیگر هندی‌تبار هم روی سن رفت. اگر کسی از حضار یکصد هزار دلار را به کمپین باید اهدا می‌کرد، عکاس معروف انی لایبوویتز، عکس آن‌ها را می‌گرفت که نمونه بارز «در اتاق بودن» است.

رهبر دموکرات‌ها در پایان توانست با جمع‌آوری ۲۶ میلیون دلار از این محفل، به رقابت ادامه دهد.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

 

سرمایه‌داران آمریکایی، حامی دموکرات‌ها هستند

این تصور در افکار عمومی وجود دارد که اغلب سرمایه‌داران و سلاطین صنایع، حامی جمهوری‌خواهان هستند، اما از زمان ظهور ترامپ، معادله حمایت‌های دانه‌درشت‌ها روند دیگری یافت؛ حزب جمهوری‌خواه حداقل در ظاهر جلوه‌ای عوام‌گرایانه و متشکل از اقشار زحمت‌کش (کشاورز و کارگر) به خود گرفت. با این اوصاف، افراد متمول‌تر و شهرنشین به‌سوی کمپ بایدن شتافتند.

با نگاهی به فصل انتخاباتی ۲۰۲۰، می‌بینیم که دموکرات‌های سرمایه‌داری که بیش از یکصد هزار دلار کمک مالی کردند، در مجموع ۵,۲ میلیارد دلار را به خزانه لیبرال‌ها واریز کردند؛ اما حامیان ثروتمند جمهوری‌خواه، تنها ۳,۳ میلیارد دلار را به تیم ترامپ اهدا کردند. ۴۵ درصد از کل حامیان مالی کمپین ترامپ را افرادی که زیر دویست دلار کمک کرده بودند، تشکیل می‌دادند؛ درحالی‌که ۳۸ درصد از کمک‌های بایدن از این گروه دریافت شده بود.

توضیح جدول زیر: ردیف اول از سمت چپ نشانگر افرادی است که فقط به جمهوری‌خواهان کمک کردند. ردیف دوم مربوط به حامیان اختصاصی دموکرات‌ها بوده و ردیف سوم و چهارم، افرادی را که به هر دو حزب کمک کردند نشان می‌دهد.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

 

پولتیکو در گزارشی در رابطه با عدم استقبال مرسوم سرمایه‌داران از نماینده جمهوری‌خواهان گفت: «تعدادی از جمهوری‌خواهان ثروتمند، نسبت به ترامپ مردد هستند. آن‌ها در اوایل رقابت درون حزبی، ارقام سنگینی را به رقبای رئیس‌جمهور سابق از جمله نیکی هِیلی و ران دی‌سنتیس دادند. شبکه CNBC در گزارشی اشاره داشت که برخی از این حامیان سنتی، نگران هستند که کمک‌های آنان خرج دعاوی ترامپ در دادگاه‌ها شود.»

با اینکه محفل یاران ترامپ توانست در یک شب ۵۰,۵ میلیون دلار را به کمپین رهبر جمهوری‌خواهان تزریق کند اما با استناد به دو دوره گذشته، شانسی برای پیشی‌گرفتن از بایدن در جمع‌آوری کمک‌های مالی ندارد. حتی سهم ترامپ از کمک‌های مالی زیر دویست دلار نیز کمتر از بایدن بوده است.

موسسه AdImpact پیش‌بینی می‌کند که هزینه تبلیغات سیاسی در این فصل، از مرز یک میلیارد دلار هم فراتر رود و از آن‌جایی که فقط تا حدی باکس‌های تبلیغاتی تلویزیون و بنرهای بزرگ برای خرید موجود است، دموکرات‌ها می‌توانند مازاد سرمایه خود را به رقابت‌های سنا و داخل-ایالتی تزریق کنند.

 

کمک‌های مالی در انتخابات آمریکا بر اساس جنسیت

تفاوت چندانی میان مردها در حمایت از یک حزب نیست و  با درصد تک رقمی‌، مردهای بیشتری به کمپین‌های جمهوری‌خواهان کمک مالی می‌کنند اما این موضوع در بین زنان، کاملاً متفاوت بوده و سهم دموکرات‌ها از کمک‌های زنان، دو برابر جمهوری‌خواهان است. ناگفته نماند که قریب به هفتاد درصد از زنان مجرد، به لیبرال‌ها رای می‌دهند.

در جدول زیر مشاهده می‌شود که حامیان زن بین ۲۰۰ تا ۲,۷۹۹ دلار، تنها ۳۰۶ میلیون دلار را به جمهوری‌خواهان و بیش از دو برابر این مبلغ یعنی نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار را به دموکرات‌ها کمک کرد‌ه‌اند.

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

نتیجه انتخابات آمریکا در دستان میلیاردرها/ اغلب سرمایه‌داران حامی حزب دموکرات هستند

 

در مجموع می‌توان گفت که دو گروهی که در سرنوشت انتخابات آمریکا، تاثیرگذار هستند، حامی کمپین ترامپ نیستند؛ نگاه رهبر جمهوری‌خواهان در دو دوره گذشته خیلی به دست ثروتمندان و جذب زنان ساکن حاشیه شهرها، دوخته نشده بود؛ اما برای پیروزی در رقابت امسال، راهی جز جذب این دو گروه ندارد. به همین علت است که ترامپ احتمالاً یک زن را به‌عنوان معاون خود برگزیند. 

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *