«تفکیک جنسیتی» مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد/شهرداری نباید به خاطر عمل به قانون به کسی جواب بدهد

14:23 - 11 مرداد 1393
کد خبر: ۱۸۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با دفاع از اقدام شهرداری در زمینه تفکیک جنسیتی گفت: «تفکیک جنسیتی» مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد.

: معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با دفاع از اقدام شهرداری در زمینه تفکیک جنسیتی گفت: چرا وقتی شهرداری به نوعی با این اقدام، به قانون و کلام قرآن عمل می کند، باید به سازمان ها و ارگان های مختلف پاسخ بدهد که چرا می خواهد این کار را انجام دهد!

فرشته روح افزا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان، در خصوص اقدام شهرداری درباره تفکیک جنسیتی در محیط های اداری افزود: در واقع تفکیک جنسیتی به نوعی مصوبه سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی است و اقدام شهرداری کاملا قانونی است.

وی ادامه داد: چرا وقتی شهرداری به نوعی با این اقدام، به قانون و کلام قرآن عمل می کند باید به سازمان ها و ارگان های مختلف پاسخ بدهد که دلیل این کار وی چیست! عملی کردن کلام قرآن آن چیزی است که جمهوری اسلامی می خواهد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به اینکه شورای فرهنگی اجتماعی زنان موافق 100 تفکیک جنسیتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد کم رنگ شدن اخلاق در جامعه ایران هستیم و محیط های اختلاط نیز در این امر بسیار موثر هستند.

روح افزا تصریح کرد: اگر بتوانیم تفکیک جنسیتی را به سایر سازمان ها نیز تعمیم دهیم، میبینیم که خانم های ما چطور قدرمند میتوانند رشد و تعالی خودشان را نشان دهند.در واقع کسانی که موافق اختلاط جنسیتی هستند و دم از دفاع حقوق زن میزنند، درست برعکس به نوعی دفاع از حقوق مرد میکنند. البته باز هم به این صورت حقوق مرد هم دفاع نمیشود اما در مجموع این موضوع به نفع زن نیست.

به گفته این مقام مسئول در بحث تفکیک جنسیتی تنها جایی که تا حالا خوب کار کرده است شهرداری بوده، به طور مثال شاهد بودیم 2 پارک جداگانه مخصوص بانوان احداث کرده است. متاسفانه سایر سازمان ها چون که دغدغه ای در این رابطه ندارند کاری هم انجام نمی دهند.

روح افزا ادامه داد: در حال حاضر شاهد بروز مشکلاتی در محیط های مختلط هستیم، به طور مثال اعتیادی که دامنگیر زنان و دختران ما می شود شروع آن به این محیط ها باز می گردد. براین اساس ما نیازمند پایش علمی در این زمینه هستیم تا شاید بتوانیم با نشان دادن آسیب ها و اعلام نتایج آن مسئولان را ترغیب به جداسازی و سالم سازی محیط های کار کنیم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه اظهار کرد: آمار سازمان ملل در سال 2007 نشان می دهد70 درصد خانواده ها در آمریکا به صورت قراردادی زندگی می کنند. یعنی ممکن است خانواده ای یک روزه تشکیل شود و فردای آن روز از بین برود. با توجه به اینکه آمار سازمان ملل هر 10 سال یک بار منتشر می شود، به طور حتم آمار سال 2017 نیز بحرانی تر از 10 سال گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که بی اعتمادی در خانواده ها نه تنها باعث کاهش آمار ازدواج شده بلکه شاهد افزایش آمار طلاق نیز هستیم، گفت: در واقع در محیط های اختلاط یک نگاه مهربان تر می تواند یک خانواده ر ا به آتش بکشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *