رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موج خشونت علیه پناهجویان درآلمان

2:05 - 15 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۱۵۵
خبرگزاری میزان- موج خشونت ها علیه پناهجویان در آلمان ابعاد گسترده تری یافته و خطر همواره در کمین آنانی که با تفکر فرار از جنگ و کشتار عراق و سوریه را ترک کرده اند، وجود دارد.
به گزارش سرویس بین الملل ، روزنامه آلمانی " دی ولت" بااشاره به 
آمار اداره فدرال جنایی آلمان از افزایش حدودا سه برابری اقدامات خشونت آمیز علیه پناهندگان در آلمان در سال جاری نسبت به کل سال گذشته خبر داد.

بر این اساس در سال جاری تا به حال 104 مورد خشونت علیه محل اقامت پناهندگان ثبت شده است که 53 مورد آن حملات آتش سوزی بوده است. این در حالی است که در تمام سال 2014 تنها 28 مورد جرائم خشونت آمیز علیه پناهندگان ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در مجموع تعداد جرائم علیه محل اقامت پناهندگان از ژانویه تا نوامبر سال جاری با حدود 637 مورد نسبت به سال 2014 سه برابر شده بود. این جرائم عمدتا شامل صدمه به اموال (216 مورد)، جرائم تبلیغاتی ( 123 مورد) و موارد فتنه انگیزی (74 مورد) بوده است. تنها در نیمه سوم سال جاری در مجموع 303 مورد جرائم این چنینی ثبت شده است که تعداد آن از تمام جرائم ثبت شده در سال گذشته بیشتر بوده است.

دولت آلمان شدیدا نگران این مسئله و البته نه تنها این موضوع است. بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان 70 درصد همه جرائم با انگیزه های راست افراطی از قبل برای پلیس شناخته شده نیست.

مسئولین و اپراتورهای محل اقامت پناهندگان نیز درباره چنین شرایطی هشدار می دهند. "اولریش لیلی"، یکی از مسئولین این بخش در این باره به روزنامه "دی ولت" گفته است: ما در حال حاضر بدترین موج خشونت راست افراطی و نژاد پرستانه از بیست سال گذشته را تجربه می کنیم. به صورت روزانه حملات آتش سوزی به محل اقامت پناهندگان صورت می گیرد که شمار این حملات مرتبا بالا می رود.

وی خواستار مشارکت و دخالت قاطعانه سازمان های امنیتی بخصوص پلیس برای حل این مسئله شده و گفت: تحقیقات در این راستا باید شدیدا تقویت شود. این غیر قابل قبول است که این تعداد حملات آتش سوزی مشخص شود.

در چنین شرایطی بسیاری سیاستمداران ابراز نگرانی کرده و "هایکو ماس"، وزیر دادگستری آلمان از همه شهروندان خواسته است که با این گونه خشونت ها قاطعانه مقابله کنند. وی حمله به پناهندگان را حمله به دموکراسی آلمان ارزیابی کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *