سه برابر شدن عمل جنایی علیه روزنامه نگاران در آلمان

15:57 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۳۸۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سه برابر شدن عمل جنایی علیه روزنامه نگاران در آلمان
یک گزارش می‌گوید که عمل جنایی علیه روزنامه نگاران و مطبوعات در آلمان به رکورد بی‌سابقه‌ای رسیده است.

خبرگزاری میزان - گزارش پلیس فدرال آلمان، می‎گوید که حملات به روزنامه نگاران در این کشور طی چهار سال گذشته سه برابر شده است. 

پلیس جنایی فدرال آلمان(BKA) در پاسخ به یک تحقیق پارلمانی، گفت که سرویس گزارش‎دهی سراسری آن در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۳۲۰ عمل جنایی علیه روزنامه نگاران را ثبت کرده است. 

این بالاترین رقم از زمان جمع‌آوری داده‌های مربوط به چنین جنایاتی از سال ۲۰۱۶ است.

روزنامه آلمانی «ولت» با استناد به این داده‌ها، نوشت: از ۳۲۰ حمله رسانه‌ای با انگیزه سیاسی، ۴۶ مورد خشونت، ۴۱ مورد تهدید، ۳۱ مورد خسارت مالی و ۲۷ مورد تحریک بوده است.

در بین ایالت‌های آلمان، زاکسن با ۶۹ جنایت در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن ۶۶ مورد در برلین و ۴۰ مورد در بایرن قرار دارند. حدود ۲۰ حادثه در «نوردراین-وستفالن»، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان به ثبت رسیده است.

آمار استناد شده از سوی «ولت» و سایر رسانه‌های آلمانی نشان می‌دهد که جنایات گزارش شده علیه رسانه‌ها در آلمان طی چهار سال گذشته سه برابر شده است که نسبت به ۹۳ حمله در سال ۲۰۱۸ افزایش ثابتی داشته است.

تحقیقات همچنین خواستار داده‌هایی درباره تعداد حملات جنایتکارانه مرتبط با اعتراضات متمرکز بر ویروس کرونا شد: این آمار - ۶۴ مورد، که ۱۵ مورد از آن‌ها خشونت‌آمیز بودند. 

یکی از سخنگویان حزب چپ آلمان می‌گوید که جنایت ثبت شده علیه متخصصان رسانه در سال ۲۰۲۲ به اوج غم‌انگیز جدیدی رسید؛ این امر در مورد جنایات خشونت آمیز نیز صدق می‌کند، که یک سوم آن‌ها - مانند سال گذشته - در ارتباط با اعتراضات مرتبط با کرونا مرتکب شدند.

به گفته وی، حتی اگر فرصت‌های چنین اعتراض‌هایی از بین برود، نگرش‌های افراطی و ضد مطبوعاتی گروه‌های خاص مشکلی ادامه‌دار خواهد بود.

این مقام پارلمانی آلمان همچنین خواستار یک استراتژی هماهنگ ایالتی و فدرال در مورد حفاظت از آزادی مطبوعات و کسانی که برای رسانه‌های کشور کار می‌کنند و همچنین ارزیابی مستمر وضعیت رو به جلو را خواستار شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان خشونت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *