رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش آگاهی‌های قضایی و شناخت مسئولیت های حقوقی مردم

21:30 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۴۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- القاصی با اشاره به اینکه مراجعان به دستگاه قضایی این مجموعه را ملجاء و پناهگاه خود دانسته و برای احقاق حقوق خود مراجعه می کنند گفت: مردم با وسیع تر کردن آگاهی های قضایی و شناخت مسئولیت های حقوقی خود از شکل گیری پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی پیشگیری نمایند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در بیست و هشتمین ملاقات مردمی با اشاره به اینکه مراجعان به دستگاه قضایی،این مجموعه را ملجاء و پناهگاه خود دانسته و برای احقاق حقوق خود مراجعه نموده اند تأکید کرد : باید تلاش کنیم تا به بهترین نحو ممکن به بررسی مشکلات مردم بپردازیم و با رسیدگی به موقع و کاستن از اطاله دادرسی به بهترین نحو پاسخگوی مراجعان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در سایه خدمت با اخلاص و تکریم ارباب رجوع می توانیم شاهد ایجاد فضای همدلی و همزبانی مردم با کارگزاران در تمام سطوح باشیم تصریح کرد: ما در دستگاه قضایی تلاش می کنیم با اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی، اعتماد مردم را نسبت به دستگاه قضایی افزوش دهیم؛ اما لازم است مردم نیز با وسیع تر کردن آگاهی های قضایی و شناخت مسئولیت های حقوقی خود از شکل گیری پرونده های متعدد در دستگاه قضایی پیشگیری نمایند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه، این ملاقات‌ها را مصداق ایجاد همدلی و همزبانی خواند و تأکید کرد ملاقات‌های عمومی با مراجعان علاوه بر جلب رضایتمندی مراجعان زمینه بررسی آسیب های احتمالی در امر خدمت رسانی را فراهم می کند.

گفتنی است بنا بر گزارش های دریافتی طبق دستورالعمل شورای برنامه ریزی دادگستری استان فارس کلیه حوزه های قضایی استان با پذیرش مراجعان و برگزاری ملاقات مردمی به بررسی مشکلات قضایی آنان پرداختند و به مشکلات قضایی 56 نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات پیگیری صادر شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *