رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی 19 نفر از محکومان جرائم غیر عمد استان یزد با کمک خیران

15:34 - 29 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۱۳۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- 19 نفر از محکومان جرائم غیرعمد استان یزد به مناسبت ماه محرم و با پرداخت هزینه از سوی شرکت تعاونی پیشگامان کویر و گذشت خانواده های شاکیان آزاد شدند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، رییس کل دادگستری استان یزد در این آیین با اشاره به آیه 92 سوره آل عمران گفت : هیچکس به اصل نیکوکاری نمی رسد مگر آنکه از آنچه دوست می دارد انفاق کند و در این زمان که مال دنیا از جمله چیزهایی است که طبع انسان به دنبال آن است ، گذشتن از مال و ثروت و انفاق آن در راه خدا یکی از بهترین راه های رستگاری و نیکوکاری در این دنیاست.  
 
محمدرضا حبیبی با بیان این مطلب که متاسفانه هر سال تعداد زیادی از هموطنانمان در این استان بدلیل تصادفات رانندگی وارد زندان می شوند ، افزود : امیدواریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین بیمه کردن وسایط نقلیه موتوری از ورود مجرمین مالی جرائم غیر عمد از جمله تصادفات به زندان کاهش یابد.
 
رییس هیات امنای ستاد دیه استان یزد با تشکر از خیرانی که موجبات آزادی محکومان را فراهم می آورند  گفت: این عمل خداپسندانه کمک به چندین خانواده مستاصل و گرفتار بود که در عین گمنامی و مظلومی نیازمند کمک بودند.
 
حبیبی ادامه داد: همه اقشار آسیب پذیر در جامعه متولیانی دارند که خیرین داوطلبانه جهت کمک به آنها پیش قدم می شوند اما خانواده زندانیان جرائم غیر عمد مظلوم و گمنام هستند چراکه هیچ خیری با شنیدن نام زندان داوطلبانه برای کمک اقدام نمی کند و مظلوم هستند چون آبرومندان نمی توانند درد و دل خود را جهت خلاصی از زندان بیان نمایند.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های آنان از این لحاظ هم مظلومند و هم گمنام که امیدواریم با کمک خیران به آنها کمک شده و از زندان آزاد شوند.
 
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطرنشان کرد : در همین مراسم امروز دو سوم محکومیت افراد آزاد شده از طریق صلح و سازش و گذشت خانواده بخشیده شده است.
 
حبیبی یکی از مشکل های استان یزد را بالا بودن آمار تصادف ها عنوان کرد و گفت: این امر موجب شده محکومان جرائم غیرعمد بالا برود از این رو از رانندگان تقاضا دارم علاوه بر توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی موضوع بیمه وسایل نقلیه را جدی بگیرند تا مانع گرفتاری خود و خانواده هایشان شوند.
 
وی یادآور شد: بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی دست قضات در تبدیل مجازات حبس به جرائم نقدی باز نیست و هرگونه غفلت در رانندگی می تواند موجبات گرفتاری در زندان را برای متخلفین به بار آورد.
 
 
 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *