افزایش 15 درصدی ورودی پرونده‌ها در 10 جرم اول آذربایجان شرقی/ کاهش 4 درصدی طلاق توافقی

14:16 - 25 مهر 1394
کد خبر: ۸۸۵۱۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مسعودی فر با بیان اینکه از ابتدای امسال ورودی پرونده‌ها در 10 جرم اول استان 15 درصد افزایش داشته است، گفت: طلاق توافقی طی این مدت 4 درصد کاهش داشته است.
«رضا مسعودی فر» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام افزایش 15 درصدی ورودی پرونده‌ها در 10 جرم اول استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این افزایش در مجموع پرونده‌های ورودی به دادگستری استان 7 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه روند افزایشی ورودی پرونده‌ها به دادگستری نسبت به سال‌های گذشته کندتر شده است، افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌هایی را برای کاهش جرائم و ورودی پرونده‌ها در دستور کار دارد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم آذربایجان شرقی 70 درصد از جرائم اول استان را مرتبط با خشونت دانست و بر اقدامات آموزشی و فرهنگی در این خصوص و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تدوین علمی طرح جامع پیشگیری از خشونت تاکید کرد.

مسعودی فر با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی رتبه اول جرم استان را دارد، گفت: در این خصوص تشکیل بانک اطلاعات مرتکبین ضرب و جرح عمدی، تهّیه اطلس ضرب و جرح عمدی در استان، تشکیل پرونده شخصیت برای مرتکبین ضرب و جرح عمدی و علت شناسی خشونت با مطالعه فراتحلیلی پژوهش‌های انجام یافته در این حوزه دذ دستور کار قرار دارد. 

کاهش 4 درصدص طلاق توافقی در آذربایجان شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی از کاهش 4 درصدی طلاق توافقی در استان خبر داد و افزود: ارجاع همه پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره در کاهش طلاق موثر بوده است. 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *