مشکلات قضایی نمازگزاران مسجد دارالسلام توسط رئیس کل دادگستری استان تهران بررسی شد

17:59 - 31 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۹۱۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران در مسجد دارالسلام حضور یافت و ضمن استماع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان، دستورات لازم را صادر کرد.
- در راستای دستور رئیس قوه قضاییه به مقامات و مسئولان قضایی مبنی بر حضور در مساجد و دیدار بدون واسطه با شهروندان، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه جمعی از معاونان و مسئولان قضایی استان برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دارالسلام حضور یافت.

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران پیش از ملاقات با مردم و در جمع نمازگزاران، قوه قضاییه را به‌عنوان مسئول تحقق عدالت در جامعه، رسیدگی به تظلمات و شکایات و حل و فصل دعاوی معرفی کرد که نقش بسیار مهم و اساسی را در ایجاد انتظام در جامعه و تحقق عدالت بر عهده دارد و عملکرد و اقدامات آن تضمین‌کننده عدل، صحت و اطمینان از عملکرد سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز دستگاه قضایی مفتخر است که سکان مسئولیت آن از سوی مقام معظم رهبری به دست فردی سپرده شده که خود تربیت یافته این دستگاه است و با تجارب و یافته‌های گران قدر ایشان، هدایت قوه قضاییه را به درستی بر عهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان تهران قانون مداری و تکیه بر انجام امورات بر مبنای قانون و شرع اسلام، رسیدگی به امور مردم در کوتاه‌ترین زمان، پاسخ گویی به مراجعان به دستگاه قضایی، ایجاد آرامش، امنیت و آسایش در جامعه، ایجاد رضایت مندی در مردم و مردمی زیستن، مردمی عمل کردن و در کنار مردم بودن را از اهم ویژگی‌ها و خصایص ریاست دستگاه قضایی عنوان کرد که در حال حاضر در بدنه دستگاه قضایی تسری پیدا کرده و بر اساس آن عمل می‌شود.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه طی این مدت همواره بر حضور در میان مردم و اینکه تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دستگاه باید در خدمت مردم به‌کار گرفته شود، تاکید کرده است.

القاصی ادامه داد: برهمین اساس؛ تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا در دستگاه قضایی و در جهت حل و فصل مشکلات و دعاوی مردم به خوبی و در کم‌ترین زمان اقدام شود و حرف و مطالبات مردم به‌صورت مستقیم و بدون واسطه از سوی مسئولان و کارگزاران دستگاه قضایی شنیده شود و با حضور در بین مردم و جامعه از مشکلات مردم آگاهی حاصل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *