جانسون در انتظار سه جریمه دیگر پلیس؛ تزلزل کابینه انگلیس با استعفای وزیر دادگستری

13:04 - 25 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۷۹۱۹
تحقیقات پلیس لندن درباره مهمانی های غیرقانونی دولت انگلیس در دوره محدودیت های کرونایی، ادامه کار جانسون را با چالش جدی مواجه کرده است.
به گفته منابع آگاه «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در روز‌های آینده با سه برگه جریمه دیگر پلیس به دلیل مهمانی‌های غیرقانونی در دوره محدودیت کرونایی مواجه می‌شود.
 
به گزارش «اسپوتنیک»، دفتر نخست وزیری انگلیس روز سه شنبه پس از پرداخت جریمه پلیس اعلام کرد که «جانسون» جریمه پلیس «متروپولیتن» برای شرکت در مهمانی ژوئن ۲۰۲۰ در میانه محدودیت‌های کرونایی را پرداخت کرده است.
 
با وجود این، نخست وزیر انگلیس به درخواست‌ها برای کناره گیری از قدرت توجهی نکرد. وی گفت که «کاملاً» به نتیجه تحقیقات پلیس احترام می‌گذارد و «خشم بسیاری از مردم» از این که خودش «پایبند قوانینی که دولتش اعلام کرده، نایستاده است»، درک می‌کند.
 
وی پیشتر مدعی شده بود که قوانین را زیر پا نگذاشته است و این مهمانی‌ها مربوط به کار بود. انتشار گزارش‌های اولیه سبب شد تا وی کارکنان ارشد خود را تغییر دهد، اما به صراحت اعلام کرد که قصد دارد به کار خود ادامه دهد.
 
روزنامه‌های «دیلی میرور» و «گاردین» به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند که «جانسون» خود را برای دریافت سه برگ جریمه دیگر به دلیل نقض قوانین قرنطینه ناشی از شیوع کرونا در سال‌های اخیر آماده می‌کند.
 
این منابع گفتند، برگه جریمه پرداخت شده از سوی «جانسون» تنها برگ جریمه‌ای نیست که وی در پی رسوایی «پارتی گیت» دریافت می‌کند.
 
برخی از سیاستمداران بر این باورند که برگه‌های جریمه دیگر می‌توانند برای ادامه نخست وزیری «جانسون» مهلک باشند.
یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری انگلیس نیز تصریح کرد که موقعیت نخست وزیر احتمالا با بازگشایی پارلمان پس از تعطیلات در معرض خطر قرار می‌گیرد و شرایط فعلی «آرامش پیش از طوفان» است.
 
در عین حال، استعفای وزیر دادگستری انگلیس در اعتراض به رسوایی «پارتی گیت»، شرایط را برای ادامه کار «جانسون» دشوار کرد.
 
براساس نظرسنجی جدید «YouGov» در ماه آوریل، بیش از نیمی از مردم انگلیس بر این باورند که «جانسون» به دلیل رسوایی «پارتی گیت» باید از سمت خود کناره گیری کند.
 
این رقم نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی افراد خواهان استعفای نخست وزیر انگلیس است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *