اداره گروه‌های جنایتکار از داخل زندان‌های انگلیس

15:13 - 15 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۶۱۰۴
یک تحقیق نشان می‎دهد که از هر پنج گروه جنایتکار سازمان‌ یافته در انگلیس، یک مورد از داخل زندان‌های این کشور اداره می‌شود.

- تحقیقات نشان می‌دهد که از هر پنج گروه جنایتکار سازمان‌یافته (OCG) در انگلیس، یک مورد از داخل زندان‌ها اداره می‌شود.

به گزارش «دیلی میل»، تلفن‌های همراه، رایج‌ترین ابزار ارتباطی مورد استفاده برای مجرمان زندانی در انگلیس هستند، اگرچه از طریق ملاقات‌های زندان و تماس‌های تلفنی منظم نیز پیام‌ها منتقل می‌شوند.

یک منبع ارشد در واحد واکنش چند سازمانی به جرایم جدی و سازمان‌یافته (Marsoc) که این مطالعه را انجام داده، می‎گوید «مقیاس چالش بسیار بزرگ است؛ استفاده از تلفن همراه هنوز در زندان‌ها مشکل ساز است و ما می‌توانیم تأثیرات تماس از داخل زندان را با باند‌های بیرون از زندان‌ها ببینیم.»

این واحد، که شامل پلیس، سرویس زندان و آژانس جرایم ملی انگلیس است در سال ۲۰۲۰ برای مشکلات مشترک فعالیت باند‌ها راه اندازی شد.

آژانس جرایم ملی انگلیس ارزیابی‌های متعددی از جنایات سازمان یافته در این کشور انجام داده است.

در سال گذشته، ۶۹ هزار و ۲۸۱ نفر در انگلیس در جرایم جدی و سازماندهی شده نقش داشتند.

در سال ۲۰۱۸، این آژانس نقشه ۴ هزار و ۶۲۹ گروه جنایتکار سازمان یافته را در سراسر انگلیس بررسی کرد، در حالی که در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که هزار و ۷۱۶ باند در عرضه غیرقانونی مواد مخدر دست داشته‎اند.

«جان پودمور»، فرماندار سابق زندان رده A «بلمارش» در جنوب شرقی لندن، گفت «این سطح مشکل را نشان می‌دهد چرا که جرایم جدی و سازمان یافته در زندان‌های انگلیس به خوبی سازماندهی شده است.»

وی می‎گوید «شما نه تنها باید فعالانه جلوی فرار زندانیان را بگیرید، بلکه باید از فعالیت آن‌ها در داخل و فرهنگ خلافکاری جلوگیری کنید.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *