وضعیت اضطراری در السالوادور در پی کشته شدن ده‌ها نفر

12:49 - 07 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۵۰۴۵
به گفته رسانه‌های محلی، در پی افزایش درگیری‌ها میان گروه‌های خلافکاری در السالوادور، بیش از ۶۲ نفر طی شبانه روز گذشته کشته شده اند.

- نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، از کنگره کشورش خواست تا وضعیت اضطراری را برای مبارزه با موجی از قتل‌های گروهی در آخر هفته تصویب کند.

به گزارش «ای بی سی نیوز»، رسانه‌های محلی گزارش دادند که بیش از ۶۲ نفر ظرف شبانه روز گذشته کشته شده اند. این مقیاسی از خشونتی است که طی سال‌های گذشته دیده نشده است.

بوکله این درخواست را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کرد و به مخالفان این اقدام طعنه زد و گفت «آیا مخالفان برای دفاع از اعضای باند‌های خلافکاری بیرون می‌آیند؟»

این فرمان، در صورت تصویب توسط قانونگذاران، تضمین‌های قانون اساسی برای آزادی تجمعات را تعلیق می‌کند و مقررات بازداشت را تا ۳۰ روز کاهش می‌دهد.

در حالی که بوکله تلاش کرده است تا نگرش سختگیرانه‌ای در مورد جرم و جنایت نشان دهد، باند‌های خیابانی بسیار قدرتمند کشور اقدام به افزایش جنایات خود کرده اند.

در ماه دسامبر، وزارت خزانه داری آمریکا گفت که دولت بوکله مخفیانه با روسای باند‌های خلافکاری برای آتش بس مذاکره کرده است.

دولت آمریکا ادعا می‌کند که دولت بوکله حمایت توسط باند‌ها را با مزایای مالی و امتیازاتی برای روسای زندانی آن‌ها از جمله تلفن‌های همراه جلب کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *