درباره انتقال زندانیان به «مگا زندان» السالوادور چه می‎دانیم؟

14:45 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۱۰۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
درباره انتقال زندانیان به «مگا زندان» السالوادور چه می‎دانیم؟
مقام‎های السالوادور در بحبوحه انتقاد گسترده نهاد‌های حقوق بشری، نخستین گروه از زندانیان را به زندان جدید و جنجالی این کشور انتقال دادند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های السالوادور نخستین گروه از زندانیان را به «مگا زندان CECOT» این کشور انتقال دادند.

 

 

این زندان جنجالی جدید با ظرفیت ۴۰ هزار نفر برای زندانیان عضو باند‌های تبهکار و با هدف رئیس جمهور این کشور مبنی بر «جنگ علیه جنایت» ساخته شده است.

 

انتقال اولین گروه از زندانیان به «مگا زندان» السالوادور

 

به گزارش «الجزیره»، «نایب بوکله»، رئیس جمهور السالوادور با انتشار پیامی از افتتاح «مگا زندان» این کشور و انتقال دو هزار زندانی به آن خبر داد.

رئیس جمهور السالوادور با انتشار ویدئویی از انتقال زندانیان به این زندان، نوشت: این خانه جدید آن‌ها خواهد بود، جایی که آن‌ها برای چندین دهه زندگی خواهند کرد، همه در یک جا و قادر به آسیب بیشتر به مردم نیستند.

 

 
 

با این وجود سازمان‌های حقوق بشر تاکید دارند وضعیت اضطراری که «بوکله» برای دستگیری‌ها استفاده کرده است، منجر به نقض جدی حقوق بشر می‌شود.

 

انتقال اولین گروه از زندانیان به «مگا زندان» السالوادور

 

دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از جمله موارد نقض حقوق بشر می‌توان به «بازداشت خودسرانه دسته جمعی، شکنجه و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان، مرگ در بازداشت و تعقیب خشونت آمیز» اشاره کرد.

«بوکله» ویدئویی را منتشر کرد که در آن زندانیان پابرهنه با دستانی دستبند زده شده از پشت و سرهای تراشیده در حال انتقال به این زندان هستند.

رئیس جمهور السالوادور، می‌گوید: آن‌ها هرگز نمی‌توانند از این زندان خارج شوند.

 

انتقال اولین گروه از زندانیان به «مگا زندان» السالوادور

 

«بوکله» پیش از این از متحدانش در کنگره السالوادور درخواست کرده بود یک وضعیت اضطراری را تصویب کنند که از آن زمان تاکنون چندین بار تمدید شده است و برخی از حقوق قانون اساسی را پس از افزایش چشمگیر قتل‌های منتسب به باند‌های خشونت آمیز معلق می‌کند.

از آن زمان تاکنون، بیش از ۶۴ هزار مظنون در شبکه ضد جنایت دستگیر شده‌اند؛ دستگیری می‌تواند بدون حکم صورت گیرد، ارتباطات خصوصی زندانیان توسط دولت این کشور قابل دسترسی است و بازداشت شدگان دیگر حق داشتن وکیل را ندارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان السالوادور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *